۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • صالح مسلم: رقه جزئی از کردستان سوریه نخواهد بود/ هرجا علیه داعش کاری صورت می گیرد ترکیه ناخرسند می شود

صالح مسلم: رقه جزئی از کردستان سوریه نخواهد بود/ هرجا علیه داعش کاری صورت می گیرد ترکیه ناخرسند می شود

  • ۲۶ مهر ۱۳۹۴
  • ۳۰۳ بازدید
  • ۰

الرقه استانی از کردستان سوریه نیست و اکثریت آن را نیز اعراب تشکیل می دهند./ ولی هر کجا قرار است عملیاتی علیه داعش صورت گیرد ترکیه از این مسئله ناخرسند می شود.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از CNNturk، صالح مسلم، رئیس مشترک حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) که با تلویزیون DW ترکی مصاحبه می کرد در اظهاراتی گفت: ایالات متحده آمریکا ۵۰ تن کمک تسلیحاتی و مهماتی به سوریه فرستاده است. نیروهایی مانند جیش السوری الحر، بورکان الفرات، الصنادید و … که قبلا با ارتش آزاد سوریه همکاری می کردند و در داخل ائتلاف بین المللی علیه داعش جای گرفته اند از این کمک های تسلیحاتی برخوردار شده اند. تمام این نیروها، خارج از نیروهای مدافع خلق (YPG) هستند. تمام آنان را نیروهای عرب و یا ترکمن سوریه تشکیل می دهند. ولی اکنون تمام این گروه ها با نیروهای مدافع خلق (YPG) زیر یک چتر مشترک جمع و متحد شده اند و از یک مرکز فرماندهی پیروی می کنند. ما این نیروها را نیروهای دموکرات سوریه می نامیم. این نیروها اکنون خود را آماده آزادسازی الرقه می کنند. کمک های تسلیحاتی نیز بدین منظور صورت می گیرد.
وی در ادامه اظهارات خود ضمن تاکید بر این که در حال حاضر تصمیمی مبنی بر تحرکات نظامی در منطقه جرابلس ندارند تصریح کرد: نگرانی های نخست وزیر ترکیه بی نهایت نابجا است. یک ائتلاف بین المللی علیه داعش وجود دارد. ترکیه نیز باید در این ائتلاف قرار بگیرد. نمی دانم دلیل آن چیست ولی هر کجا قرار است عملیاتی علیه داعش صورت گیرد ترکیه از این مسئله ناخرسند می شود. در حالی که قدرت هایی که از آنان نام بردم طرف های دموکراتیک در سوریه هستند و جای گرفتن کردها در میان آنان طبیعی است. ترکیه نباید از این موضوع آزرده خاطر شود. رفتارهای ما به هیچ عنوان در جهت مخالفت با ترکیه نیست. ما خواهان ایجاد صلح در مرزهای مشترک با ترکیه هستیم. تروریست نامیدن ما توسط مقامات ترکیه بی دلیل است. ما این مسئله را به هیچ عنوان قبول نمی کنیم. ما آماده ایفای نقش میانجی در ترکیه برای ایجاد صلح در این کشور هستیم. گفتن این مسئله که PYD تروریستی است و با داعش فرقی ندارد دور از حقیقت است.
صالح مسلم در جواب خبرنگار تلویزیون DW که پرسید در صورت آزادسازی الرقه این استان بخشی از کردستان سوریه خواهد بود یا خیر؟ گفت: خیر، الرقه ارتباطی با کردستان سوریه ندارد. مانند سایر مناطق، الرقه نیز یک منطقه آزاد شده به حساب خواهد آمد. الرقه استانی از کردستان سوریه نیست. این منطقه یک استان مستقل است. اکثریت آن را نیز اعراب تشکیل می دهند. آزادسازی آن جا نیز به دست اعراب خواهد بود کردها تنها در این عملیات نقش کمکی خواهند داشت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین