۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شکنجه اصلی ترین ابزار قدرت نمایی پ.ک.ک و پژاک

  • ۱۹ فروردین ۱۳۹۴
  • ۳۵۲ بازدید
  • ۰

پژاک با ایجاد ترس و وحشت در میان روستائیان مناطق مرزی کردنشین ، بدنبال کسب اعتبار و جایگاه مردمی می باشد.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : شکنجه ی روحی و روانی غیر نظامیان توسط پژاک کابوسی برای مردم رنج دیده کرد می باشد. کردهای مخالف با عقاید و ایدئولوژی  پ.ک.ک و پژاک از جمله کسانی هستند که به شدت مورد شکنجه های روحی و جسمی قرار می گیرند.

 خشونت طلبی پ.ک.ک و پژاک ماهیتی است غیر قابل انکار و اسناد بسیاری را در خصوص شکنجه جسمی و روانی  افراد غیر نظامی را برجای گذاشته است. شکنجه روانی و جسمی  شدگان توسط پژاک را ۵ دسته تقسیم کرد.

۱) نزدیکان و یا اعضای خانواده عضوء جدا شده از فرقه، این  گروهک ظالم و خشونت طلب با ربودن اعضای خانواده و یا نزدیکان  عضوء جدا شده و با شکنجه های جسمی می خواهد اطلاعاتی از عضوء جدا شده خود بدست آورد و خواستار بازگشت وی به فرقه می باشد.

۲) افرادی را که تن به خواسته های پژاک نداده ودر مقابل اخاذی و باج گیری آنان مقابله نماید توسط پژاک ربوده شده و به شدت مورد شکنجه های روحی وجسمی قرار می گیرد.

۳) افرادی را که مانع حضور جوانان و نوجوانان در گروهک شود به عبارتی فردی را که نوجوانان و جوانان را نسبت به ماهیت و وضعیت فرقه آشنا می سازد توسط گروهک ربوده و بشدت مورد شکنجه قرار می گیرد.

۴) کارکنان دولتی را که برای خدمات رسانی در روستای مرزی فعالیت می کنند ربوده مورد شکنجه قرار می دهند.

۵) افراد متعهد و با ایمان را به اتهام همکاری  با حکومت جمهوری اسلامی ایران شکنجه کرده و در نهایت بصورت فجیع به قتل می رساند.

از آسیب دیدگان و شکنجه شدگان توسط گروهک ضد کرد پژاک می توان فکرت مامدی ، حسن ارس ، و یوسف حسن وش را نام برد، آنها روستایی و کشاورزی بیش نیستند ولی به دلایل مخالفت با اخاذی و باج گیری های پژاک شکنجه شدند، همچنین محمد خالد ارجمند زاده و غلام دولتخواه از کسانی بودند که پس از شکنجه های جسمی وحشتناک بطور فجیعی به قتل رسیده اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین