۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • شورای ملی کردهای سوریه (ENKS) اعلام کرد که فشارهای PYD روز به روز در حال افزایش است

شورای ملی کردهای سوریه (ENKS) اعلام کرد که فشارهای PYD روز به روز در حال افزایش است

  • ۷ دی ۱۴۰۱
  • ۴۰۶ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : با حمله داعش در سوریه و عقب نشینی نیروهای حکومت سوریه از مناطق کرد نشین که با توافقی مابین حکومت سوریه و پارتی اتحاد دمکراتیک وابسته به پ.ک.ک صورت گرفته شد.
با توافق صورت گرفته شده مناطق جغرافیایی شمال سوریه به تحت حاکمیت نیروهای پ.ی.د درامدند اما در طول چند سال گذشته حزب اتحاد دمکراتیک که شاخه سیاسی پ.ک.ک در سوریه بود از فرصت بوجود امده سو استفاده کرد که ابتدا با امریکا توافق کردند و تماما در راستای سیاست  امریکایی حرکت کردند. و از یک طرف نیز مانع برگشت نیروهای حکومت سوریه شدند و از یک طرف با اینکه در شمال سوریه بیش از ۱۸حزب کردی فعالیت داشتند  مانع فعالیت های انها شدند و روز به روز به انها فشار اوردند وچندین دفاتر رسمی انها را به اتش زدند وچندین نفر را نیز ترور کردند و فضای اجتماعی را در شمال سوریه ملیتاریزه کردند و سربازی اجباری را برقرار کردند ومالیات مظاعف را از مردم گرفتند و شرایط را طوری محیا کردند که همانند کره شمالی شده است و خبرگزاری و رسانه های معدودی می توانند به انجا بروند وفضای مدارس و دانشگاها تغییر کردند وبه حالت اموزش نظامی تبدیل شدند و هر کس مجبور است از ایدئولوژی عبدالاه اوجالان رهبر پ ک ک اطاعت کند و هر کسی که اطاعت نکند با انها برخورد می کنند.
در کل هر روز با بهانه های گوناگون مردم را در فشار قرار دادند و که در نتیجه این سیاست بیشتر کردها مجبور به مهاجرت شدند و عده ای نیز در اقلیم کردستان بسر می برند و خواهان برگشت  نیستند انها می گویند شرایط طوری نیست که برگردند
شورای ملی کرد (ANKASE) در بیانیه ای گفته است که پارت اتحاد دمکراتیک به  رهبران انها  اجازه عبور از گذرگاه مرزی سمالکا به اقلیم کردستان را نخواهد داد.
پارت اتحاد دمکراتیک وابسته به پ.ک.ک مانع عبور رهبران شورای ملی کرد (ANKASE) از گذرگاه مرزی سمالکا شدند و انها بشدت این رفتار پ.ک.ک را محکوم کردند و از ائتلاف بین المللی و ایالات متحده می خواهد که بر PYD فشار بیاورند تا از این گذرگاه مرزی برای  رفت و امد استفاده کنند.
در آغاز سال ۲۰۱۳، حکومت اقلیم کردستان بنا به درخواست مردم شمال سوریه برای کاهش درد و رنج مردم شمال سوریه دروازه مرزی بشابور/سمالکا را باز کرده است تا اینکه کمک ها براحتی بدست مردم برسد اما از طرف دیگر مرز که تحت کنترل نیروهای وابسته به پ ک ک هستند مانع انها می شود وحتی نیروهی پ ک ک مانع چندین گروه خیر خواهانه نیز شده است و هدف اصلی پ ک ک این است که وانمود کند که گویا بارزانیها مانع می شوند ونیروهای پ ک ک در حال بازی کثیفی هستند وحتی اجازه نمی دهند که مردم شمال سوریه خویشاوندان خود را که در نزدیکی های شهر دهوک در کمپ ها بسر می برند ملاقات کنند.
گذرگاه مرزی سمالکا بین اقلیم کردستان و شمال سوریه  قرار دارد و مسیر مهمی برای تبادلات تجاری و اقتصادی و همچنین تردد مردم و سازمان های بین المللی بشردوستانه وابسته به سازمان ملل است.
اقدامات ضد دموکراتیک اداره خودمختار وابسته به PYD مانع این کمکها می شود : که این بارنیز مانع عبور رهبران  ENKS از دروازه سمالکا جلوگیری شد.این بیانیه با تاکید بر اینکه آزادی رفت و آمد یکی از اساسی ترین حقوق بشر از این طریق نقض شد، تاکید کرد که این اقدامات PYD به شدت باید محکوم شود .

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین