۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • شهردار جیلان پینار: کردها در پی تصفیه نژادی در جیلان پینار ترکیه و شمال سوریه هستند

شهردار جیلان پینار: کردها در پی تصفیه نژادی در جیلان پینار ترکیه و شمال سوریه هستند

  • ۲ تیر ۱۳۹۴
  • ۳۸۰ بازدید
  • ۰

حرکت های سیاسی کرد در تلاش برای تصفیه نژادی در این منطقه هستند. در این راه نیز من به عنوان مانع جدی این اقدام شناسایی شدم. در واقع پروژه اصلی تشکیل دولت کردی در شمال سوریه است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری Haber7، مندرس آتیلا شهردار شهر مرزی جیلان پینار در استان شانلی اورفا در اظهاراتی عنوان کرد: هدف نهایی حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه (PYD) شاخه سوری PKK ورود به جیلان پینار و تبدیل کامل این منطقه به یک منطقه کردنشین است. وی همچنین مدعی شده است: خودروهای وابسته به شهرداری های حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) از مرز جیلان پینار ترکیه به نیروهای نظامی کرد YPG کمک های لجستیکی فراهم می کنند.
وی در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: در ۱۵ ماه اخیر ۴ بار سوء قصد به جان من از جانب حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) صورت گرفته است. حرکت های سیاسی کرد در تلاش برای تصفیه نژادی در این منطقه هستند. در این راه نیز من به عنوان مانع جدی این اقدام شناسایی شدم. در واقع پروژه اصلی تشکیل دولت کردی در شمال سوریه است. به عنوان مثال؛ منطقه سری کانی (راس العین) قبل از این که به کنترل نیروهای حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) درآید، ۸۰ درصد جمعیت آن را اعراب، ۱۵ درصد کرد و ۵ درصد چرکس تشکیل می داد. نیروهای نظامی کرد با کنترل آن منطقه ۵۰ هزار کرد از مناطق دیگر را به آن جا منتقل کرده و در آن جا اسکان دادند. همان نقشه را برای جیلان پینار ترکیه نیز در نظر دارند. با کشتن من این منطقه را به طور کامل در اختیار حزب دموکراتیک خلق ها قرار خواهند داد. ۴۵ درصد این منطقه را اعراب تشکیل می دهند. اگر من کشته شوم درصد بزرگی از محافظه کاران اعراب این منطقه دست به مهاجرت خواهند زد. حتی سازمان امنیت ملی ترکیه (میت) در گزارشی عنوان کرده است اگر خانواده من قصد مهاجرت از جیلان پینار را داشته باشد ۴۵ درصد اعراب این منطقه به ۱۵ درصد خواهند رسید.
آتیلا خاطرنشان کرد: اعراب و ترکمن های سوریه در میان بازی های دولت اسلامی عراق و شام (داعش)، حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) و ایالات متحده آمریکا و اسرائیل گیر افتاده اند و هر روز کشته می شوند. تنها امید آنها به ترکیه و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه است.
لازم به ذکر است، شهر جیلان پینار ترکیه شهری مرزی با سوریه واقع در استان شانلی اروفای ترکیه است. بر اساس آخرین سرشماری در سال ۲۰۱۴ این شهر ۸۰ هزار و ۷۰۶ نفر رادر خود جای داده است که نیمه آن را اعراب ترکیه تشکیل می دهند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *