۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • افشاگری یک نویسنده ترکیه ای: نقشه راه PYD در سوریه را ۲ سال پیش عبدالله اوجالان ترسیم کرده است

افشاگری یک نویسنده ترکیه ای: نقشه راه PYD در سوریه را ۲ سال پیش عبدالله اوجالان ترسیم کرده است

  • ۲ تیر ۱۳۹۴
  • ۳۲۹ بازدید
  • ۰

نقشه راه و پیشروی های حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) و شاخه نظامی آن YPG را عبدالله اوجالان رهبر دربند پ.ک.ک ۲ سال پیش ترسیم کرده است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری TimeTruk، جیحون بوزگورت در کتابی تحت عنوان «توافقات امرالی» اطلاعاتی فاش کرده است که بر اساس آن نقشه راه و پیشروی های حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) و شاخه نظامی آن YPG را عبدالله اوجالان رهبر دربند پ.ک.ک ۲ سال پیش ترسیم کرده است. بر اساس اطلاعات ذکر شده در این کتاب، عبدالله اوجالان در ۳ آوریل ۲۰۱۳ در دیدار با هیئت امرالی اعلام کرده است نیروهای حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) تا منطقه ختای پیشروی خواهند کرد. وی در این دیدار از نیروهای نظامی YPG می خواهد تا عملیات خود در استان حسکه را متوقف کرده و به سمت عفرین و ختای متمایل شوند.
در این کتاب آمده است: عبدالله اوجالان در این دیدار عنوان می کند، در خصوص تشکیل شاخه سوری پ.ک.ک کوه قندیل هیچ نقشی بازی نکرده است. تنها نقطه اتصال شاخه سوری پ.ک.ک من (عبدالله اوجالان) بودم، مردم آن جا به بنده وفادار هستند. در تعیین نقشه راه سوریه باید عنوان کنم استان حسکه باید به دولت مرکزی و یا ارتش آزاد سوریه سپرده شود نباید این دو نیرو حسکه را خالی کنند اگر آن جا اشغال شود قتل و عام راه انداخته خواهد شد و اگر حسکه توسط نیروهای دولت اسلامی عراق و شام (داعش) اشغال شود مسئولیت آن بر عهده نیروهای موجود در آنجا خواهد بود. در داخل حسکه نیز باید آماده سازی برای دفاع از خود صورت بگیرد نه تنها کردها، بلکه اعراب و سنی ها نیز باید موضع دفاع از خود را اتخاذ کنند.
همچنین در این کتاب پیام عبدالله اوجالان به صالح مسلم رئیس حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) نیز ذکر شده است. در این پیام آمده است: به صالح مسلم سلام برسانید. صالح مسلم باید در هدف خود که ایجاد خودمختاری در کردستان سوریه است ثابت قدم باشد، یا پرچم را به اهتزاز درنیاورد و یا درآورد دیگر به زیر نکشد (لازم به یاددآوری است در جولای ۲۰۱۳ نیروهای PYD پس از کنترل مناطق مرزی در نزدیکی مرز جیران پینار ترکیه پرچم PYD را نصب کرده بودند که این موضوع با واکنش تند آنکارا مواجه شده و پس از آن نیروهای PYD پرچم را از آن جا برداشته بودند. صالح مسلم در آن تاریخ در اظهاراتی بیان کرده بود ما هدف خودمختاری در کردستان سوریه را نداریم. این اظهارات عبدالله اوجالان ۱ ماه بعد از این حادثه عنوان شده است)

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین