۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

شهادت ۲۲ کودک نجات یافته از دست پ.ک.ک

  • ۴ بهمن ۱۴۰۱
  • ۲۸۵ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، اقدامات قضایی علیه ۱۳۳ نفر از جمله تروریست های PKK/YPG که با فریب دادن کودکان با تهدید و فشار و همچنین به جرم تروریسم و ​​همچنین جنایت قاچاق انسان اقدام به ربودن کودکان کردند، آغاز شد.
بر اساس اطلاعات دریافتی از وزارت کشور ترکیه، تحقیقی برای پیگرد قانونی اعضای سازمان تروریستی پ.ک.ک/ک.ک.ک/ی.پ.گ و همدستان آنها که با فریب کودکان با تهدید و فشار اقدام به ربودن آنها می کردند، به اتهام «جنایت قاچاق انسان» آغاز شده است.

هدف از این مطالعه به اشتراک گذاشتن چهره کثیف سازمان با افکار عمومی بین المللی و جلوگیری از تماس بازیگران بین المللی با سازمان تروریستی بود.

در این زمینه شکایت کیفری در راستای شهادت ۲۲ کودک فریب خورده توسط سازمان تروریستی پ.ک.ک/YPG که با تهدید وی و خانواده اش در عملیات تروریستی در عراق و سوریه ربوده شده بودند، به دادسراهای کل کشور تشکیل شد. و ترکیه و توسط نیروهای امنیتی نجات یافتند.

پس از محکومیت‌ها، رسیدگی قضایی به ۱۳۳ نفر از جمله رهبران سازمان‌ها به جرم قاچاق انسان و همچنین تروریسم آغاز شد.

اظهارات کودکان جنایت قاچاق انسان را آشکار می کند

با شهادت ۲۲ کودک نجات یافته از دست این سازمان تروریستی مشخص شد که این کودکان برای آموزش مسلحانه به کمپ های این سازمان در خارج از کشور برده شده و از آنها در فعالیت های جنایتکارانه غیرانسانی مانند حمل مواد مخدر، حفر مواضع و غارها و سپر انسانی استفاده می شود.

همچنین در این اظهارات منعکس شده بود که کودکان به مصرف مواد مخدر درون سازمانی عادت کرده اند و از سوی رهبران سازمان در معرض سوء استفاده جنسی قرار گرفته اند.

پسری ۱۷ ساله نحوه عضویت خود در سازمان و رفتاری که با او در سازمان شده را اینگونه بیان کرد:

او می گوید: «در اثر ترغیب دوستم در زمانی که چوپان بودم تصمیم به عضویت در سازمان گرفتم و از همان لحظه که وارد سازمان شدم پشیمان شدم و خواستم سازمان را ترک کنم اما آنها خانواده ام را تهدید به کشتن کردند. ما را در حال فرار گرفتار کردند و ما را کتک زدند و به درخت بستند، روزها شکنجه می شدم، مدام شکنجه می شدم تا بخوابم و به دوستم که کنارم بود به من مواد می دادند. وقتی سعی کردم فرار کنم. بار دوم دوباره مرا گرفتند، شکنجه کردند و زندانی کردند، نزدیک به ۵۰ نفر با من در زندان بودند».

پسر ۱۵ ساله دیگری نیز گفت: زمانی که در یک کارگاه نساجی کار می کرد، با قرار گرفتن مداوم در معرض تبلیغات سازمان، فریب بستگانش را خورد.

پسر ۱۵ ساله دیگری که تسلیم شد گفت:

وی گفت: «در کلاس هشتم، تبلیغ یک سازمان تروریستی توسط مسئول سازمان منطقه حزب سیاسی وابسته به سازمان انجام شد، آنها من را به ساختمان ولسوالی دعوت کردند، گفتند اگر خودم نیایم. یکی از اعضای خانواده ام به زور به عضویت سازمان درآمده بود، پس از آموزش مسلحانه، در خردادماه سعی کردم از سازمان فرار کنم و دستگیر شدم. می خواستند من را به منطقه دیگری بفرستند، نپذیرفتم و به همین دلیل ۶ ماه مرا در غار حفاری کردند.

پسر ۱۴ ساله دیگری که اعلام کرده بود با تهدید به کشته شدن خود و اعضای خانواده اش به سازمان پیوسته است، در اظهارات خود گفت: به من مواد مخدر دادند و شکنجه کردند تا نتوانم فرار کنم، تلاش کردم. برای فرار از سازمان، اما دستگیر شدم، بعد از دستگیری من را دستگیر کردند و به زندان انداختند، یک ماه در زندان ماندم، اگر دوباره فرار کنم، کشته می شوم. خانواده.” از عبارات استفاده کرد

نحوه استفاده از کودکان نیز در گزارش های بین المللی گنجانده شده است.

ناظران بین المللی همچنین گزارش می دهند که سازمان های تروریستی PKK/YPG و YPJ به دلیل جنگ در سوریه کودکان را به زور از اردوگاه ها ربودند تا از آنها در فعالیت های مسلحانه خود استفاده کنند.

در گزارش سال ۲۰۲۱ دبیرخانه سازمان ملل متحد (سازمان ملل متحد) درباره «کودکان و درگیری‌های مسلحانه» اعلام شد که سازمان تروریستی پ‌ک‌ک/ی‌پی‌جی ۲۲۱ کودک را به خدمت گرفته است.

در گزارش آگوست ۲۰۱۳ کمیسیون تحقیقات بین المللی مستقل سازمان ملل متحد درباره سوریه و گزارش حقوق بشر مورخ ۱۹ ژوئیه ۲۰۲۲، آمده است که سازمان تروریستی PKK/YPG کودکان زیر ۱۲ سال را به ویژه در سوریه به خدمت گرفته و از آنها استفاده می کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین