۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

شروط پ.ک.ک برای خروج از شنگال

  • ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
  • ۴۴۱ بازدید
  • ۰
 فرمانده‌ نیروهای پ.ک.ک در شنگال آزادی تمامی کُردهای ایزدی از دست داعش و بازپس گیری کامل مناطق اطراف شنگال را شروط این نیروها برای خروج از منطقه‌ اعلام کرد.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : عگید جیویان در گفتگو با شبکه‌ تلویزیونی روداو اعلام کرد که‌ پ.ک.ک حاضر است در مورد حل مشکلات و اختلافات مربو‌ط به‌  شنگال و دیگر مناطق کردنشین در ترکیه‌ وسوریه‌ با تمامی احزاب و جریان های اقلیم کردستان به‌ ویژه‌ حزب دمکرات مذاکره‌ کند.
فرمانده‌ نیروهای پ.ک.ک در شنگال تاکید کرد که‌ بازپس گیری کامل شنگال و مناطق اطراف آن و آزادی تمامی کُردهای ایزدی از دست داعش، شروط نیروهای پ.ک.ک برای خروج از شنگال است.
شنگال از توابع استان نینوا و واقع در غرب اقلیم کردستان و فاصله‌ ۱۲۰ کیلومتری غرب شهر موصل، در ۳ اوت ۲۰۱۴ پس از عقب‌نشینی نیروهای پیشمرگ، به‌ اشغال داعش درآمد و در ۱۳ نوامبر ۲۰۱۵ در حمله نیروهای پیشمرگ و مدافع شنگال و شاخه نظامی پ.ک.ک و احزاب و گروه‌های اقماری این حزب و با پشتیبانی هوایی جنگنده‌های ائتلاف آزاد شد.
پس از آزادسازی شنگال، حزب دمکرات کردستان حضور نیروهای پ.ک.ک در عملیات آزادسازی را تکذیب کرده‌ و پس از بازپس‌گیری شنگال نیز این نیروها را متهم به‌ قانون‌شکنی و اشغال ساختمان‌های دولتی در شنگال کرده‌ و این مسئله‌ و تداوم حضور نیروهای پ.ک.ک در شنگال، اختلافات پارتی و پ.ک.ک را تشدید کرده‌ و حزب دمکرات خواستار خروج پ.ک.ک از منطقه‌ است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین