۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • شرایط زندگی عبداله اوجالان رهبر پ.ک.ک در زندان امرالی

شرایط زندگی عبداله اوجالان رهبر پ.ک.ک در زندان امرالی

  • ۲۴ آذر ۱۴۰۱
  • ۳۸۶ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : شرایط زندگی عبداله اوجالان رهبر گروهک تروریستی پ.ک.ک همیشه موجب اختلافاتی ما بین احزاب سیاسی در ترکیه شده است؛ طوریکه مخالفان حزب عدالت و توسعه می گویند که با اوجالان در ترکیه همانند مهمان رفتار می شود و نسبت به شرایط زندگی او اعتراض دارند.

اوجالان در جزیره امرالی در نزدیکی استان بورسا که جزیره ای خوش آب و هوا است به سر میبرد آن طور که گروهک تروریستی پ.ک.ک و پژاک راجع به زندگی او  مطرح می کنند متفاوت است.

اوجالان در یک ساختمانی که ۸۰ متر مربع است زندگی می کند که عبارت است : از آشپزخانه، اتاق استراحت، کتابخانه، اتاق ملاقات، حمام و دستشویی مدرن و از امکانات مانند تلویزیون و رادیو  بهرمند است و هر هفته کتاب و روزنامه بدستش می رسد و هر کس می تواند برایش نامه بنویسد و او هم می تواند جواب بدهد. همچنین اوجالان می تواند برای دادگاه عالی اروپا نیز دفاعیه بفرستد که در گذشته چندین کتاب در قالب دفاعیه که فرستاده بود که همه انها نیز چاپ شده اند و می تواند همه کانال های ماهواره ای ترکیه را تماشا کند.
بغیر از ساختمان یک حیاط اختصاصی برای هوا خوری و ورزش کردن نیز دارد و هر زمان که بخواهد می تواند آنجا ورزش کند و محدودیتی برایش وجود ندارد. ازلحاظ برنامه غذایی از یک برنامه استاندارد بهره مند است و همه غذاهایش به شیوه ای منظم برایش فراهم است. زیرا برنامه غذایی اوجالان از طرف متخصصین تغذیه، برنامه ریزی می شوند و کمبودی نیز وجود ندارد. او هر ماه یکبار از طرف پزشکان وضع تندرستی اش کنترل می شود و هر هفته با سرویس اطلاعاتی ترکیه بنام میت جلسه دارد.

همانطور که همه می دانند اوجالان در زمانی که دستگیر شده بود به دولت ترکیه قول داده بود که مانند یک سرباز به دولت خدمت کند و خودش می گفت که اگر دولت به او امکاناتی بدهد برای خدمت به دولت ترکیه آماده هست و از همان ابتدا نیز به دولت خدمت کرد و اولین کاری که بعد از دستگیریی اش کرد که همه نیروهای پ ک ک را به شمال عراق عقب نشینی کرد و زمانی این دستور را صادر کرد که اواخر پاییز بود و نیروهای پ.ک.ک در حین عقب نشینی خیلی تلف شدند و عده ای در برف یخ بستند و عده ای هم از طرف دولت کشته شدند. وگرنه اوجالان به خوبی می دانست که عقب نشینی اینهمه نیرو در فصل سرد سال و نزدیک به زمستان سخت است و علیرغم آن دستور داد و خیلی از نیروهای پ.ک.ک تلف شدند و عده ای نیز اعتراض کردند که آنها نیز کشته شدند.

عده ای افراد ساده لوح فکر می کنند که اوجالان در شرایط سخت بنا به گفته پ.ک.ک در یک مقاومت بسر می برد وگرنه شرایط زندگی اوجالان از شرایط خیلی از انسانها بهتر است. عوامل و کادرهای پ.ک.ک که در زندان های ترکیه در زندان بسر می برند اما شرایط زندگی اوجالان با همه انها متفاوت تر است.

سوال این است اگر شرایط اوجالان بدتر است چرا اوجالان یک بار هم اعتراض نکرده و یا دست به اعتصاب نزده است؟

تنها کسی که در پ.ک.ک از یک وعده غذایش صرف نظر نکرده شخص اوجالان است و حال اینکه پ.ک.ک به کادرهایش در زندانها دستور می دهند که دست به اعتصاب غذا بزنند. سوال این است چرا اوجالان دست به اعتصاب نمی زند؟

رسانه های گروهکتروریستی پ.ک.ک و پژاک اهدافی ویژه دارند و انها می پندارند که هر چه که بگویند مردم باور خواهند کرد وگرنه شرایط زندگی اوجالان از بیشتر کردها بهتر است و دولت ترکیه در قبال دادن هر امکاناتی از اوجالان استفاده کرد. عقب نشینی نیروها و واگذاری شهر عفرین به ترکیه و اوردن نیروهای ترکیه به شمال عراق، عقب نشینی نیروها از کردستان ترکیه و همه اینها بی جهت نبوده است و همه اینها در قبال شرایط بهتر زندگی کردن اوجالان صورت گرفته است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین