۹ فروردین ۱۴۰۳

سیستم ریاست مشترک زن و مرد در “پ ک ک” منحل شد.

  • ۳۰ دی ۱۳۹۶
  • ۴۰۸ بازدید
  • ۰

جنبش آزادی جامعه کردستان عراق شاخه عراقی پ ک ک در آخرین گنکره خود سیستم ریاست مشترک زن و مرد را منحل نموده و یک مرد را برای ریاست حزب برگزید ،حرکتی که متضاد با ایدئولوژی و تفکرات رهبر پ ک ک عبدالله اوجالان است .

به گزارش سرویس بین المل انجمن بی تاوان ، انتصاب دو رئیس مشترک یک زن و یک مرد از ماهیت های لاینفک سازمان پ ک ک می باشد ، جریان فکری انتصاب یک مرد و یک زن بعنوان روسای مشترک در گروه های سازمان محوریت ایدئولوژیک داشته و بمنظور نشان دادن تساوی مرد و زن در سازمان است . هم اکنون پ ک ک و شاخه های وابسته به آن اعم پژاک، پ ی د ،ک ج ک ، ب د پ ، و … همگی داراری روسای مشترک یک زن و مرد می باشند و این نوع تفکر از اهمیت بسزایی در سازمان پ ک ک برخوردار است.

روز جمعه مورخ ۹۶/۱۰/۲۹ در گنگره جنبش آزادی جامعه کردستان عراق شاخه عراقی پ ک ک برای اولین بار اتفاقی رخ داده که افکار عمومی را کاملا در بهت و تعجب فرو برده است ، در این گنگره سیستم ریاست مشترک منحل شده و یک مرد بعنوان رئیس جنبش آزادی کردستان عراق منصوب گردید. پیش تر شیدان شاکر و محمد عبدالله بعنوان روسای مشترک جنبش آزادی کردستان عراق بوده اند ، در کنگره ی اخیر شیدان شاکر رئیس زن حزب برکنار و تنها محمد عبدالله بعنوان رئیس حزب انتخاب گردید.اتفاقی نامتعارف و متضاد با ایدئولوژی پ ک ک ، که افکار عمومی را با سوالاتی مبهم مواجه کرده است.

این رفتار موجی از نارضایتی در میان زنان سازمان بوجود آورده است.

اکنون ایدئولوژی پ ک ک با تحولات موجود در خاورمیانه به کدام سو می رود؟ آیا می توان مدعی شد پ ک ک تفکرات رهبر زندانی خود عبدالله اوجالان را که ۴۰ سال برای رسیدن به آن مبارزه نموده در این مقطع نادیده گرفته و بدنبال ترسیم ایدئولوژی جدید است؟

چنین حرکتی می تواند منجر به انشعاب بزرگی در سازمان پ ک ک شود چرا که این رفتار کاملا مغایر با ایدئولوژی پ ک ک و تفکرات رهبر سازمان عبدالله اوجالان است…

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *