۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • سکوت معنادار احزاب کُردی در ترور یا قتلهای اخیر کردستان ایران

سکوت معنادار احزاب کُردی در ترور یا قتلهای اخیر کردستان ایران

  • ۷ مهر ۱۳۹۴
  • ۳۱۶ بازدید
  • ۰

سرویس بین المل انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :در طول چند ماه گذشته سالجاری در شهرهای کردستان ایران چند نفر با اسلحه گرم و یا چاقو ترور و به قتل رسیده اند.

مدافعان حقوق بشر و مهمتر از همه مدافعان حقوق مردم کردستان با حذف فیزیکی  هم وطنان کُرد زبان در سکوتی معنادار فرو می روند، ولی بر عکس هوادار این احزاب تروریستی در شبکه های اجتماعی ابراز خوشحالی و افراد به قتل رسیده را مزدوران محلی جمهوری اسلامی ایران می خوانند . بسیاری از طرفداران احزاب کُردی بدون آگاهی از چگونگی اتفاقات ،خبرهای مربوط با ترور افراد  در شبکه های اجتماعی با بوق و کرنا درج می کنند، تا افکار عمومی را همسو با سیاست های خود نمایند.

ترور و قتل جزء ماهیت های  لاینفک گروه های تروریستی بوده ولی چرا احزاب کُردی در این موارد سکوت می کنند تامل برانگیز است!؟

 

آیا این احتمال وجود دارد که چون افراد ترور شده از شهروندان کُرد بوده و  احزاب برای جلوگیری از ایجاد بدبینی نسبت به حزب در میان مردم سکوت اختیار کنند؟

ترور و یا قتل اقوام کُرد از منظر و دیدگاه مردم کردستان ایران محکوم بوده و بیشترین دلیل سکوت احزاب کُردی همین مورد می باشد.

اختلافات موجود میان احزاب و اپوزسیون کُردی زمینه تحرکات تروریستی را در کردستان ایران کاملا محیا و فراهم ساخته است ،  برخی مواقع احزاب برای تبرئه تحرکات تروریستی ، توسط هودارن خود احزاب دیگر را متهم به این جنایت ها می کنند…

 

براستی چه کسانی این اتهامات را ثابت کرده است؟ کدام قاضی و یا هیئت منصفه آن را تائید نموده ؟

این رفتار گروه های کُردی همسو با رفتار گروه تکفیری داعش می باشد که بدون برگزاری دادگاه سلیقه ای حکم داده و به اجرا در می آورند .

احزاب کُردی نظیر پژاک  و پ ک ک  مدعی اند  داعش گروهی وحشی  صفت و دشمن بشریت است و  همیشه خود را موظف به مبارزه با داعش می داند در  حالی که خود این تروریست ها دست کمی از داعش ندارند.

 

یکی از مسائل مهمی که پژاک و سایر گروه های کُردی در دفاع از حقوق مردم کردستان شعار سر می دهند اشتغال و کسب و کار جوانان کُرد می باشد ولی در تناقضی آشکار اشتغال مردم کردستان در نهاد ها و ارکان های دولتی و نظامی ایران را خیانت به مردم کردستان خوانده و با حذف فیزیکی افراد این رفتار حیوانی که می توان  برادر کشی اطلاق نمودضربه به نظام جمهوری اسلامی ایران می دانند.

احزاب و گروه های کُردی که ادعای احقاق حقوق مردم کردستان را دارند  بایستی از جرات و شجاعت لازم برخوردار بوده  و بی پرده علت ترور و یا قتل یک شهروند کُرد را اعلام نمایند. آیا قتل یک کُرد جزء حقوق مردم کردستان محسوب می گردد؟

مردم ولایتدار مدار کردستان ایران این حرکت شوم خشونت طلبی را محکوم کرده و انزجار خود را از احزاب تروریستی اعلام می نمایند

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *