۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • سوء استفاده تروریست های پ.ک.ک و داعش از آوارگان سوریه

سوء استفاده تروریست های پ.ک.ک و داعش از آوارگان سوریه

  • ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
  • ۳۰۱ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه روز پنجشنبه گفت: گروه های تروریستی پ ک ک و داعش علیه ترکیه متحد می شوند و از پناه جویان سوری سوء استفاده می کنند.

سویلو تاکید کرد که با وجود اینکه گروه‌های تروریستی همچنان به قاچاق انسان و تجارت نفت ادامه می‌دهند، ترکیه امنیت مرزهای خود را افزایش داده و به عناصر تروریستی یا مهمات اجازه عبور نداده است.

چندین بار گزارش شده است که شاخه سوری پ‌ک‌ک، YPG و داعش با آزادسازی اعضای سابق داعش از زندان‌ها همکاری می‌کنند و جان مردم محلی را به خطر می‌اندازند.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین تاکید کرد که برخی از سازمان‌های غیردولتی اروپا و سایر کشورها به عنوان سپر جاسوسی مورد استفاده قرار می‌گیرند در حالی که برخی از اعضای این سازمان‌های غیردولتی نیز مکرراً با پ‌ک‌ک در سوریه درگیر هستند.

او توضیح داد: کسانی که از مناطق سوریه تحت کنترل YPG فرار می کنند، ابتدا به اتمه، سپس به ادلب می روند و سپس سعی می کنند به ترکیه بیایند.

«منطقه امن شروع به کارکردن به عنوان فیلتر کرده است. بنابراین، تعداد سوری‌هایی که از ورود غیرقانونی ترکیه از طریق مرزهای جنوبی این کشور متوقف شده‌اند، در سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ به طور پیوسته به یک سوم کاهش یافته است.»

در همین حال، ۴۱۵۰۰۰ سوری در سال ۲۰۱۷، ۲۸۴۰۰۰ نفر در سال ۲۰۱۸، ۴۳۹۰۰۰ در سال ۲۰۲۰ و ۱۱۷۰۰۰ نفر در سال ۲۰۲۱ وارد ترکیه شده اند.

از زمان آغاز جنگ داخلی سوریه در سال ۲۰۱۱، ترکیه از گروه های مخالف بشار اسد حمایت کرده است.

زندگی مردم سوریه که در چادرهای روستایی ادلب با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند به دلیل شرایط زمستانی اخیر بسیار سخت شده است. با اوج گیری فاجعه انسانی در منطقه، مردم سعی کرده اند با پناه گرفتن در زیر درختان یا چادرهای لرزان که بر روی گل و لای و گودال ها ساخته شده اند، زنده بمانند.

در سراسر سوریه، هزینه انسانی جنگ بسیار زیاد بوده است. بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر کشته شده اند و بیش از نیمی از جمعیت ریشه کن شده اند.

اقتصاد مولد سوریه که قبلاً در طول جنگ آسیب زیادی به زیرساخت‌ها و صنایع وارد کرده بود، از سال ۲۰۱۹ که سرایت بحران مالی همسایه لبنان منجر به فروپاشی پوند سوریه شد، بیشتر سقوط کرد.

اردوگاه لاوریون پناهگاه پ‌ک‌ک

سویلو در ادامه در مورد فعالیت های تروریستی و گذرگاه های داخل و خارج یونان و به ویژه اردوگاه لاوریون صحبت کرد.

وی با بیان اینکه اردوگاه لاوریون به عنوان پایگاه تروریست ها و نقطه عبور تروریست ها به شمال عراق است، گفت: «ما به مقامات یونانی در مورد تعداد و اسامی تروریست های پ.ک.ک و فعالیت های آنها اطلاع داده ایم. مشارکت کمتری در پ‌ک‌ک وجود داشت.»

یونان مدتهاست که به عنوان مخفیگاه مورد علاقه تروریست ها، از DHKP-C گرفته تا PKK متهم شده است. کسانی که از ترکیه فرار می کنند، به ویژه در دهه ۱۹۸۰ در کمپ های پناهجویان در لاوریون در نزدیکی آتن تحت پوشش پناهجویان پناه گرفته اند. با وجود بسته شدن لاوریون در سال ۲۰۱۳ در میان فشارهای ترکیه، یونان همچنان مقصد اصلی تروریست های DHKP-C است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین