۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • سمکو خورشیدی پیشمرگ تروریست کومله و قاتل طلا فروش بانه، افسر نیروی انتظامی و یک پسر بچه اعدام شد

سمکو خورشیدی پیشمرگ تروریست کومله و قاتل طلا فروش بانه، افسر نیروی انتظامی و یک پسر بچه اعدام شد

  • ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
  • ۳۸۸ بازدید
  • ۰

سمکو خورشیدی پیشمرگ تروریست گروهک کومله که سال ۹۰ در تهران دستگیر شده بود،صبح پنجشنبه،اعدام شد.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :سمکو خورشیدی زندانی عضو فعال گروهک تروریستی کومله، بامداد(پنجشنبه) پس از سالها، به سزای اعمالش رسید و در محوطه زندان کرمانشاه به دار مجازات آویخته شد.

خوانندگانمان اگر خاطر داشته باشند،سال ۱۳۹۰ در فروردین ماه طی خبری در رسانه های داخلی کشورمان، از دستگیری یک تیم تروریستی گروهک کومله در حومه تهران خبر داده شد.

امروز نیز در سالگرد دستگیری این تروریست یاغی، با مسرت خبر اعدام و مجازات سمکو را اعلام می کنیم.

سمکو خورشیدی اهل شهرستان بانه کردستان به جرم عضویت در گروهک تروریستی کومله اقدام مسلحانه، عضویت در تیم تروریستی، عملیات بمب گذاری و…از سوی دادگاه انقلاب مجرم شناخته شده و به اعدام محکوم شده بود که بامداد امروز پنجشنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۳۹۳ هجری شمسی در زندان دیزل آباد کرمانشاه در نهایت اعدام شد و اعدام این تروریست موجب خوشحالی خانواده های معظم شهدا و خصوصا افرادی شد که از یاغیان کومله آسیب های شدیدی دیده بودند.

نامبرده که در تاریخ ۸ فروردین ماه ۱۳۹۰ در یکی از اتوبان های اطراف تهران، توسط نیروهای جان برکف وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران و بدست سربازان گمنام امام زمان(عج) پس از یک درگیری مسلحانه و مجروح شدنش از ناحیه دست که مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود بصورت زخمی بازداشت و در اختیار اداره اطلاعات شهرستان سنندج قرار گرفت و پس از طی مراحل بازجویی و استفاده نامبرده از وکیل مدتی بعد به زندان شهرستان سقز استان کردستان منتقل شد.

این عضو فعال و مسلح گروهک تروریستی کومله در نهایت در اردیبهشت ماه ۱۳۹۱ از سوی دادگاه انقلاب شهرستان سقز به جرم محاربه از طریق عضویت در گروهک تروریستی و تجزیه طلب کومله انجام عملیات مسلحانه و ترور به اعدام با چوبه دار محکوم شد. (جزئیات و نحوه دستگیری نامبرده به شرح زیر می باشد):

به دنبال اقدامات سریع و گسترده از سوی نیروهای امنیتی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران و توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در عملیاتی هماهنگ در سال ۱۳۹۰، (سمکو خورشیدی ، پیشمرگ گروهک منحله و تروریستی کومله) در ساعت ۲۳:۰۰ شب هشتم فرودین ماه سال ۹۰ در اطراف تهران در کمین نیروهای عملیاتی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران گرفتار شد و در حالی که بدون توجه به هشدارهای پلیس، سعی داشت تا از حلقه محاصره فرار نماید، با شلیک مأمورین از ناحیه دست چپ و پای راست زخمی و دستگیر شد و همدستان وی نیز در عملیاتی موفقیت آمیز دستگیر شدند.

وی که چند سال پیش از کشور متواری و به گروهک تروریستی کومله در شمال عراق پیوسته و آموزش های تروریستی را فرا گرفته بود روز ششم فروردین با هدایت یکی از سرکردگان گروهک به نام بهرام رضایی مشهور به بهرام رش (سیاه) فرمانده نظامی کومله به صورت مخفیانه وارد کشور شده و با مراجعه به یکی از طلافروشی های شهرستان بانه، مالک مغازه به نام ابراهیم مراغیان را با ضربات چاقو به طرز فجیعی به قتل رسانده بود.

وی به همراه ۳ کیلو طلا و مقادیری پول نقد و چک سرقتی به تهران آمد تا پس از فروش به سلیمانیه برگردد و پول حاصل از دزدی را تحویل سرکردگان گروهک دهد.

در تحقیقات مقدماتی، «سمکو خورشیدی» به قتل و سرقت با هماهنگی سرکردگان گروهک تروریستی کومله اعتراف کرد.

دو نفر از همدستان وی نیز به اسامی محمد.س و آرمان.ح در عملیات دیگری در ساعت دو و نیم بامداد نهم فروردین شناسایی و دستگیر شدند و معادل ۳ کیلو طلا که به شمش تبدیل شده بود به همراه مبالغی پول مسروقه کشف و ضبط گردید.

آنچه که در این عملیات حائز اهمیت می‌باشد، تسلط اطلاعاتی وزارت اطلاعات از یک سو و سرعت عمل مأمورین انتظامی در پیگیری های عملیاتی و دستگیری عوامل آن از سوی دیگر می‌باشد که در کمتر از ۴۸ ساعت اعضای باند شناسایی و دستگیر گردیدند.

گفتنی است، گروهک های تروریستی از جمله کومله که در شمال عراق مشغول آموزش های تروریستی هستند و برای تأمین مخارج خود علاوه بر دریافت کمک های خارجی خصوصا از جانب حکومت اقلیم کردستان عراق، به اخاذی از قاچاقچیان مرزی و سرقت از بانک ها و طلافروشی ها روی آورده اند که نمونه بالا از این دست اقدامات می باشد.

لازم به ذکر است نامبرده (سمکو خورشیدی) چندی پیش به همراه یک تیم چهار نفره از گروهک تروریستی کومله به منطقه سقز اعزام شده بود که در جریان یک درگیری مسلحانه متاسفانه یک بچه ۱۴ ساله و یک افسر نیروی انتظامی را به طرز فجیعی به شهادت رسانده بود که خوشبختانه با پیگیری های اطلاعاتی گسترده از سوی سربازان گمنام امام زمان (عج) در نزدیکی تهران دستگیر شد.

و امروز نیز به سزای اعمالش رسید و بالاخره پس از سالها کش و قوس های فراوان، سمکو خورشیدی بامداد روز پنجشنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۳۹۳ در محوطه زندان دیزل آباد کرمانشاه اعدام شد

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین