۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • فرهنگستان
  • >
  • سردرگمی فکری عبداله اوجالان در موضوع “زنان، جنسیت و آزادی”/ بخش اول

سردرگمی فکری عبداله اوجالان در موضوع “زنان، جنسیت و آزادی”/ بخش اول

  • ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۵۰۶ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : اوجالان در کتاب «زنان‌شناسی» خود می‌خواهد نشان دهد که زنان را به سطحی علمی رسانده است که هیچ‌کس تا به حال انجام نداده است، اما نوشته اوجالان نه تنها غیرعلمی است، بلکه در واقع یک فاجعه ادبی و علمی است.
اوجالان در کتاب “زنان” که در سال ۲۰۱۲ توسط آکادمی زنان پ.ک.ک منتشر شد، دیدگاه های خود را در مورد “علم زنان”، الگوی بالای زنان، جنسیت و عشق، ویژگی های زنان کرد و مشکلات زنان پ.ک.ک بیان کرده است .
اوجالان در کتاب خود می خواهد نشان دهد که زنان را به سطحی از علم رسانده است که هیچ کس تا به حال انجام نداده است. او می‌گوید: «شخصیت مرد مسلط بر جامعه حتی به ما فرصت ارزیابی علمی از پدیده زنان را نداده است.
ابتدا برای اینکه بدانیم اوجالان، فیلسوف آخرالزمان، در این کتاب چه تعداد اشتباه و بلای علمی مرتکب شده است، باید چند سوال را فهرست کنیم تا ببینیم آیا نوشته آپو مبنای علمی دارد یا واقعاً یک فاجعه ادبی و علمی است. ؟!
اوجالان از جنبش زنان می گوید منظورش از این پدیده زنان چیست؟
در ۲۰۰ صفحه نوشته شده توسط اوجالان، از هیچ روش یا «ارزیابی علمی» استفاده نشده است و ما نمی دانیم که این «علم جدید زنان» چه چیزی را کشف کرده است. کسی که طرفدارانش او را “فمینیست” خطاب می کنند!
مشکل اصلی از ابتدا این است که نمی دانیم از چه روش های علمی برای بررسی پدیده زنان استفاده شده است.
آیا اوجالان به عنوان یک باستان شناس، روش خواندن نوشته های باستانی سومری، بابلی و آشوری را در آزمایشگاه برای اثبات «تز علمی» جدید خود در مورد لزوم جداسازی زنان از مردان و ممنوعیت رابطه جنسی از زنان آزمایش کرده است؟ یا تحقیقات میدانی علمی با قبایل بربر انجام داده تا دریابد که رشد خانواده ها و قبایل از چه زمانی آغاز شده است؟
طبق تحقیقات انجام شده، دریافتیم که اوجالان در نوشته هایش از هیچ یک روش ها و منابع علمی، تاریخ خلقت انسان، خانواده و دارایی(اقتصاد)، از قرن نوزدهم از فیلسوفانی مانند مورگان، باچون، کووالوسکی، مارکس و انگلس تا صدها محقق دیگر را ذکر نکرده است وکاملا مشخص است که تفکرات اوجالان تکیه گاهی علمی ندارد
فاجعه اینجاست که اوجالان وانمود می کند که اولین مردی است که ارزیابی علمی از “پدیده زنان”را انجام داده است!
اظهارات قبلی اوجالان نشان می دهد که او نیازی به علوم انسانی ندارد، زیرا همه علم به «شخصیت مردانه غالب برجامعه» است و او اولین مردی است که ارزیابی علمی از «پدیده زنان» را انجام داده است!. اوجالان می گوید : «فکر نمی‌کنم کسی مثل من روابط نظامی، سیاسی و اجتماعی را در مورد زنان تحلیل کرده باشد.
فرض کنید که این تز اوجالان درست باشد، اما اوجالان باید به ما نشان دهد که این کشف علمی بر اساس چه تحقیقات و حقایقی است که می تواند تمام شواهد علمی محققان فوق را که دهه ها زندگی در میان قبایل آمریکایی و استرالیایی و مطالعه و نوشته ها و بقایای تاریخ یونانی و آلمانی ها را گذرانده اند، رد کند. سومری ها و بابلی ها آن را ثابت کرده اند.
در واقع ما در می یابیم که اوجالان محیط پ ک ک را بعنوان یک ازمایشگاه تبدیل کرده ست و تجربه ها و ارزیابی هایش را بر روی رفتار انسانها در داخل سیتم خود ساخته اش ، می خواهد بر کل عالم انسانیت دیکته کند
“زنان شناسی اوجالان” علیرغم ادعای او، در واقع یک نظر شخصی است و هیچ روش یا مدرک علمی ندارد
هیچ ایده ای را نمی توان علم نامید مگر اینکه از طریق شواهد، آزمایش، مقایسه، تحقیق و برهان ارائه شود. بنابراین «زنان‌شناسی اوجالان» علی‌رغم ادعای او مبتنی بر نظر شخصی نیست، روش و دلیل علمی ندارد و مشکلات و اتفاقات او نه در جامعه، بلکه در پادگان پ‌ک‌ک است.
از این رو ما باید آن را به عنوان یک نظر شخصی و چون در مقر پ.ک.ک انجام شده است بدانیم، مگر اینکه فقط برای پ.ک.ک علم شود.!
در اینجا چند نمونه از اختراعات علمی اوجالان در مورد “پدیده زنان” آورده شده است تا ببینید آیا این کتاب ارزش علمی دارد یا خیر. یا فقط خرافات هستند؟!
اوجالان: زنان بیشتر از مردان کروموزوم دارند
اوجالان در انسان شناسی و زیست شناسی می گوید: «زنان کروموزوم بیشتری نسبت به مردان دارند».
اما علم می گوید: «مردان و زنان کروموزوم های یکسانی دارند که هر کدام دارای ۴۶ کروموزوم هستند. مردان و زنان دارای ۲۳ جفت کروموزوم هستند که ۲۲ جفت آنها یکسان هستند که اتوزوم نامیده می شوند و جفت بیست و سوم متفاوت است، کروموزوم جنسی. زنان دارای دو کروموزوم X و مردان دارای یک کروموزوم X و یک کروموزوم Y هستند.

– در اینجا یک آشفتگی و تناقض آشکار در دیدگاه اوجالان وجود دارد، زیرا او زندگی مشترک را منع می کند و تشکیل خانواده را از زنان منع می کند وحق طبیعی زاد وولد زن را حرام می داند وانرا نوعی بردگی می نامد و آن را حرام می داند، از سوی دیگر می گوید زنان کروموزوم بیشتری نسبت به مردان دارند.!
چرا فیلسوف آخرالزمان بر خلاف نظر خودش صحبت می کند؟!
اوجالان در اقتصاد مدعی است که : “اقتصاد حرفه و فعالیت اجتماعی خود زنان است. در مدرنیته سرمایه داری، زنان از اقتصاد کنار گذاشته می شدند”.
انچه واضح است که اوجلان از قدرت تکنولوژی عصر حاضر خبر ندارد زیرا او زنان را تنها در یک حرفه اموزش داده است و ان هم دادن اسلحه بدستاشان و فرستادن انها به مردن .
چیزی که خیلی جای تعجب است اوجالان در هیچ یک از کتابهایش به نقش اساسی زن که فرزند اوری و تربیت ان است نپرداخته است وخیلی سطحی از این موضوع مهم گذر کرده است .
در واقع از دیدگاه اقتصاددانان، اقتصاد فعالیتی انسانی است چه زن و چه مرد و این نظام تولید، مبادله و توزیع است که جایگاه افراد را در اقتصاد تعیین می کند
بر اساس این نظریه “زنان”، همه حیوانات ماده در مرکز اقتصادی نقش دارند زیرا آنها زایمان می کنند! برعکس، زن زمانی خود را به عنوان یک انسان در جامعه ثابت می کند که خارج از نقش طبیعی خود به عنوان یک زن، در تولید اجتماعی و عرصه های سیاسی و اجتماعی ایفای نقش کند.
واقعیت این است که پس از جامعه کمونیستی اولیه که در آن زنان از تولید اجتماعی کنار گذاشته شدند، این سیستم سرمایه داری است که زنان را به تولید بازمی گرداند زیرا جنبه فعالیت در مهارت انسانها نهفته است .
زنان را در رأس تصمیم گیری و مدیریت هستند ، مثلاً کریستین لاگارد به عنوان رئیس زن صندوق بین المللی پول یا مارگارت تاچر، نخست وزیر سابق بریتانیا که از طراحان و مجریان نئولیبرالیسم است. این علاوه بر مشارکت میلیون ها زن در کارخانه ها، تولید، خدمات، تجارت، تدوین و مدیریت سیاست های اقتصادی دولت است.
وزنان در بیشتر عرصه ها نقش مهمی دارند که اوجالان از انها بی خبر است

ادامه دارد

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *