۳۱ فروردین ۱۴۰۳

سرباز بگیری در عفرین

  • ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
  • ۳۹۰ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از سایت خبری باسنیوز (اقلیم کردستان عراق)، شاخه نظامی – سوری پ.ک.ک در شمال سوریه که به عنوان شاخه نظامی حزب اتحاد دمکراتیک (PYD) هم شناخته شده است و هردو در قالب شاخه سوری پ.ک.ک (حزب کارگران کردستان ترکیه ) تعریف شده‌اند که از سران این گروه در کوهستان‌های قندیل واقع در شمال عراق دستور می‌گیرند؛ اخیرا برای بار چند م اقدام به سرباز بگیری در میان نوجوانان و جوانان کورد در منطقه عفرین سوریه کرده‌اند.

در این باره حزب دمکرات کردستان – سوریه (PDK-S) با انتشار اطلاعیه‌ای این اقدام پ.ی.د و ی.پ.گ را محکوم کرده و آنرا در راستای اقدامات کردستیزانه تعریف کرده است.

در ادامه‌ی اطلاعیه‌ی این گروه آمده:

اعضای مسلح این گروهها که به نام (آسایش) شناخته شده‌اند؛ دهها نوجوان کورد را در شهرها و روستاهای (باسوته، جندرس، شیخ الحدید، راجو، معبتلی، بلبل، شران، جبل لیلون و مرکز عفرین) دستگیر کرده و به محل آموزش نظامی این گروهها منتقل کرده‌اند تا از آنها به عنوان سرباز خود استفاده کنند. علی‌رغم اینکه تاکنون این گروه اقداماتی مشابه از جمله غارت اموال، گرسنه‌ نگه‌داشتن مردم و مصادره املاک و اموال آنها از سوی گروهها و نهادهای حقوق بشری به شدت مورد انتقاد قرار گرفته و محکوم شده؛ اما این گروه همچنان به اقدامات ضد بشری خود در این مناطق ادامه می‌دهد و اینبار هم با دستگیری نوجوانان و جوانان و مجبور کردنشان به انجام کارهای نظامی، از آنها بسان برده نظامی به نفع خود به کار می‌گیرد و این ضد حقوق بشر و کودکان است. این در حالیست که این گروه مدعی است که ناجی و حامی کوردهای سوریه است؛ اما آنچه در گذشته و حال اتفاق می‌افتد، دقیقا عکس این موضوع را اثبات می‌کند و مردم هم هیچ دل خوشی از این گروهها ندارند.

در پایان این اطلاعیه باردیگر این اقدام ضدبشری ی.پ.گ و پ.ی.د محکوم شده و به اسامی دستگیر شدگان اشاره شده که عبارتند از: ریناس حسن، ریزان عدنان، بارزانی مسلم، بارزانی محمد، دوران عبروش، رجب شیخ محمود، محمود جنید، محمد صبحی و هلال قاق.

شایان ذکر است که این گروهها از همان روز نخست تاکنون با چند اتهام مواجه بوده‌اند که البته برای برخی از آنها مدرک و شاهد هم ارائه شده و به اثبات رسیده است. از جمله اینکه دمشق خود این شهرها را به دست این گروهها سپرد و از آنها خواسته تا کنترل اوضاع را در اختیار داشته باشند. هرچند این گروهها مدام این موضوع را تکذیب می‌کنند؛ اما اظهارات مقامات نظامی و سیاسی دمشق مبنی بر اینکه این گروهها بخشی از ارتش سوریه هستند؛ مهر تائید را بر این موضوع نشاند.

موضوع دیگر، جذب و بعضا ربودن نوجوانان و کودکان کمتر از ۱۸ سال برای فعالیت در کارهای نظامی و مسلح کردن آنها و فرستادنشان به جبهه‌ی جنگ و رودرو شدن با اعضای مسلح داعش که تاکنون شمار زیادی از آنها کشته شده‌اند. در این خصوص تاکنون سازمان حقوق بشر بین‌الملل، ۲ بار کتبا این موضوع را به سران این گروهها یادآور شده که این نقض حقوق کودکان و حقوق بشر است.

این گروهها تاکنون چندین بار هم به پاکسازی قومی در مناطق تحت کنترل خود متهم شده‌اند که البته برای این مدعا هم مدارک و اسناد زیادی ارائه شده است. گفته می‌شود این گروهها در این مناطق (شمال سوریه) دیگر شهروندان غیر کورد را از آنجا بیرون می‌کنند و اموال و دارائی‌هایشان را نیز مصادره می‌کنند.
منبع :کورد پاریز

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین