۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا: کُردهای سوریه با پ.ک.ک و روسیه ارتباط دارند

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا: کُردهای سوریه با پ.ک.ک و روسیه ارتباط دارند

  • ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
  • ۳۱۴ بازدید
  • ۰

چند مقام سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا گفته اند شواهدی در دست دارند که نشان می دهد نیروهای کرد سوریه(ypg) با نیروهای روسیه در سوریه هماهنگی دارند. آنها همچنین گفته اند کردهای سوریه با پ.ک.ک نیز ارتباط نزدیک دارند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از کردپرس ،تلویزیون بلومبرگ گزارش داد مقامات آمریکایی بر سر حمایت از کردهای سوریه اختلاف نظر دارند. برخی مقامات سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا گفته اند نیروهای کُرد سوریه هم اکنون به نیروهای سنی مورد حمایت آمریکا نیز حمله می کنند. برخی از آنها می گویند کردها تغییر جهت داده و اکنون با روسیه و سوریه همکاری و هماهنگی دارند.
چند مقام سازمان سیا به بلومبرگ گفته اند نیروهای کُرد سوریه با پ.ک.ک که ترکیه آن را تروریست می خواند،همکاری نزدیک دارند. یکی از مقامات سیا همچنین گفت: نیروهای کرد سوریه و هواپیماهای روسیه در حمله به پایگاه های نیروهای اپوزیسیون مورد حمایت سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در شهر مارع که اخیرا به تصرف نیروهای کرد درآمده با هم همکاری کرده اند.
چند مقام دیگر سازمان سیا گفته اند نیروهای کُرد سوریه با دولت سوریه و نیروهای روسیه همکاری نزدیک دارند.
موتلو چیویراوغلو، تحلیل گر مسائل کُردها نیز گفته است نیروهای کرد سوریه هر گونه همکاری و هماهنگی با نیروهای روسیه را در سوریه رد می کنند اما آنها تایید کرده اند که از بمباران های هوایی هواپیماهای روسی سود می برند. اما وی می گوید گفته مقامات روسیه و سوریه درباره کمک آنها به نیروهای کُرد یا یگان های مدافع خلق بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.
آندرو تبلر، محقق موسسه واشنگتن معتقد است آمریکا به هر دو طرف جنگ نیابتی ترکی- کردی در سوریه کمک می کند زیرا این کشور نمی خواهد در جنگ سوریه به صورت مستقیم درگیر شود به همین دلیل به طرف های درگیر کمک می کند و این راه را بهترین مسیر برای دخالت در سوریه می بیند.
برخی مقامات آمریکایی به بلومبرگ گفته اند آمریکا با این که نیروهای ypg متحدان عربش را هدف قرار داده اما ناچار است به آنها کمک کند زیرا معتقد است نیروهای ypg موثرترین نیرو در سوریه برای مقابله با نیروهای داعش هستند.
برخی مقامات آمریکایی گفته اند برت مک گورک، نماینده ویژه باراک اوباما در ائتلاف ضدداعش مسئولیت ایجاد هماهنگی با ypg را بر عهده دارد. آنها درباره علت این ادعای خود می گویند حمله کردها به شهر شدادی در شمال سوریه درست پس از سفر برت مک گورک به کوبانی و دیدار با مقامات سیاسی و نظامی کرد و از جمله فرماندهان یگان های مدافع خلق صورت گرفت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین