۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • سخنگوی اقلیم کردستان عراق: پ.ک.ک و گروه های مخالف ایران، اقلیم کردستان را ناامن کرده اند

سخنگوی اقلیم کردستان عراق: پ.ک.ک و گروه های مخالف ایران، اقلیم کردستان را ناامن کرده اند

  • ۲۵ مهر ۱۳۹۷
  • ۲۱۶ بازدید
  • ۰

سخنگوی رسمی هیأت وزیران اقلیم کردستان عراق تصریح کرد که گروه های کُرد مخالف ایرانی مستقر در خاک اقلیم کردستان نباید اقلیم را برای حمله و برهم زدن ثبات همسایگان به کار گیرند.
به گزارش انجمن بی تاوان، “صفین دزه یی” سخنگوی رسمی هیأت وزیران اقلیم کردستان عراق در خصوص مسئله حضور احزاب کرد مخالف ایرانی در خاک اقلیم کردستان گفت؛ آنها از دهه هشتاد میلادی و دوران حاکمیت رژیم بعث عراق، در اقلیم کردستان و در تمامی عراق حضور داشته اند و بخش بزرگی از آن ها از سوی UNHCR (کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد) به عنوان پناهنده پذیرفته شده اند. لازم است آن ها به قوانین پناهندگی احترام بگذارند و اقلیم کردستان را به عنوان پناهگاهی به منظور تجاوز به امنیت و ثبات کشورهای همسایه به کار نگیرند.
سخنگوی هیئت وزیران اقلیم کردستان در ادامه در خصوص بمباران مناطق مرزی اقلیم کردستان از سوی ترکیه و ایران، گفت: در خصوص مناطق مرزی با ترکیه و ایران، موضع همیشگی اقلیم کردستان این بوده است که در وهله اول ساکنان غیر نظامی این مناطق هدف حملات قرار نگیرند. در آغاز تلاش هایی با هدف انجام دادن اقدامات عمرانی و سازندنگی در روستاهای این مناطق صورت گرفت، اما به دلیل حضور پ.ک.ک و در این اواخر احزاب کُرد مخالف ایران مستقر در این مناطق، وضعیتی ایجاد شده است که به میدان کشمکش و تسویه حساب کشورهای هجوار با این گروه ها تبدیل شوند.
دزه یی تصریح کرد: اربیل همیشه این درخواست را از این گروه ها داشته است که وضعیت اقلیم کردستان را لحاظ نمایند و به ویژه غیرنظامیان هدف قرار نگیرند.
در همین زمینه “نچیروان بارزانی” نخست وزیر اقلیم کردستان نیز چندی پیش در نشست هیأت وزیران اقلیم تصریح کرد: ما مخالف انجام هرگونه اقدام خصمانه ای از سوی هر یک از گروه های مخالف جمهوری اسلامی ایران علیه این کشور و پ.ک.ک علیه ترکیه هستیم و از آن ها درخواست کرده ایم به این حملات علیه همسایگان اقلیم کردستان پایان دهند. پ.ک.ک و گروه های مخالف جمهوری اسلامی ایران، مسئول رویدادها و نا امنی ها در مناطق مرزی و خسارت وارد آمدن به شهروندان هستند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین