۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

زنان ایزدی و تجارت پ‌ک‌ک

  • ۲۶ فروردین ۱۳۹۵
  • ۲۹۲ بازدید
  • ۰

سید حسین فرمانده‌ی “ی.‌ب.‌ش” (شاخه نظامی – شنگالی) “پ.‌ک.‌ک” گفته: جلوگیری از آزادی زنان ایزدی توسط ما، اشتباه بزرگی بود، آنها توسط حکومت اقلیم از دست داعش آزاد شده بودند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :  یکی از فرماندهان نظامی “پ‌.ک.‌ک” در شنگال که مسؤل شاخه‌ی شنگالی آن به نام “ی.‌ب‌.ش” است در خصوص ۵۲ زن ایزدی آزاد شده از دست داعش گفته: ما اشتباه کردیم که اعلام کردیم ما این ایزدی‌ها را آزاد کرده‌ایم، این اشتباه به دستور شاخه نظامی “پ.‌ک.‌ک” (ه‌.پ‌.گ‌) صورت گرفت.

سید حسین فرمانده‌ی “ی.‌ب.‌ش” (شاخه نظامی – شنگالی) “پ.‌ک.‌ک” گفته: جلوگیری از آزادی زنان ایزدی توسط ما، اشتباه بزرگی بود، آنها توسط حکومت اقلیم از دست داعش آزاد شده بودند.

گفتنی است در روز ۲ فروردین حکومت اقلیم کوردستان و انجمن امنیتی اقلیم، از طریق چندین کانال متفاوت، موفق شدند ۵۲ زن ایزدی را از دست داعش نجات دهند، اما پس از آزادی از دست داعش، توسط “پ‌.ک.‌ک” دستگیر شدند و بعد هم در رسانه‌ها اعلام کردند که این زن‌ها را ما آزاد کرده‌ایم، ولی سید حسین فرمانده‌ی “ی.‌ب.‌ش” می‌گوید: این اشتباه بزرگی بود که رخ داد.

وی در ادامه‌ی اظهاراتش می‌گوید: باید ما و “ه.‌پ.‌گ” (شاخه نظامی پ‌.ک‌.ک) دچار این اشتباه نمی‌شدیم و تلاش نمی‌کردیم از آن در راستای اهداف سیاسیمان استفاده کنیم، چون این یک موضوع حساس در میان ایزدی‌هاست. در مقابل فرمانده‌ی نیروهای پیشمرگه در شنگال (قاسم دربو) گفته: همان موقع متوجه شدیم که زنان آزاد شده توسط “پ‌.ک‌.ک” دستگیر شده‌اند، بنابراین از “پ.‌ک‌.ک” خواستیم که آنها را آزاد کند.

فردی مطلع از ماجرا که عضو هیئت اقلیم در پروسه‌ی آزادی این زنان بوده، می‌گوید: روش آزاد کردن این زنان از طریق پول صورت گرفته که حکومت اقلیم برای آزادی آنها از طریق چند رئیس عشیره اقدام کرده و از داعش خریده و با روش‌های خاص به منطقه‌ی تحت کنترل پیشمرگه انتقال داده شده‌اند که متاسفانه “پ.‌ک‌.ک” آنها را دستگیر می‌کند و بسان کالایی برای معامله نزد خود نگه می‌دارد تا در راستای منافع سیاسی‌اش در منطقه، از آنها سوءاستفاده کند.لازم به ذکر است که تاکنون ۲۵۰۰ کورد ایزدی توسط هیئت ویژه‌ی این کار در حکومت اقلیم، نجات یافته‌اند و تمامی آنها با پول از دست داعش نجات یافته‌اند.

منبع:کوردپاریز

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین