۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • زبیر آیدار: بمباران قندیل توسط ارتش ترکیه کمک به داعش است/آمریکا با کردها هم مذاکره کند

زبیر آیدار: بمباران قندیل توسط ارتش ترکیه کمک به داعش است/آمریکا با کردها هم مذاکره کند

  • ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
  • ۳۳۵ بازدید
  • ۰

ترکیه در حال بمباران قرارگاه های نیروهای مدافع خلق (HPG) است. این بمباران در واقع بزرگترین خدمت ترکیه به داعش است./ همانگونه که آمریکا با ترکیه مذاکره می کند باید با کردها نیز مذاکره کند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری دوغان، زبیر آیدار، عضو شاخه اروپایی پ.ک.ک و نماینده سابق پارلمان ترکیه در دیداری ویژه با صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها در بروکسل پشت درهای بسته به بررسی تحولات اخیر در ترکیه پرداخته است. وی بعد از این دیدار مهم در اظهاراتی عنوان کرده است: روند مذاکرات صلح به اتمام نرسیده است. این روند توسط رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در ماه مارس سال جاری به حالت تعلیق درآمده است. ۴ ماه است که از عبدالله اوجالان رهبر دربندپ.ک.ک هیچ خبری به دست ما نرسیده و تمام کانال های ارتباطی مسدود شده است. حکومت ترکیه به دنبال بهانه ای برای جنگیدن است.
آیدار در ادامه اظهارات خود ضمن تاکید بر این که پ.ک.ک به بیانیه مشترک ۲۸ فوریه ۲۰۱۵ (کاخ دلمه باغچه) وفادار است تاکید کرد: ما خواهان تداوم روند مذاکرات صلح در چارچوب توافقنامه مشترک هیئت امرالی – هیئت حکومتی در کاخ دلمه باغچه هستیم. ولی حکومت ترکیه منافع خود را در دامن زدن به درگیری ها و جنگیدن دنبال می کند. ادعاهای موجود در خصوص جنگیدن ارتش ترکیه با دولت اسلامی عراق و شام (داعش) تنها در حد یک حرف و ادعا است. ترکیه در تلاش برای ایجاد روابط دوستانه با داعش است. همه می دانند که تنها قدرتی که با دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در حال جنگیدن است نیروهای مدافع خلق (HPG) و یگان های مدافع خلق (YPG) اند. ترکیه در حال بمباران قرارگاه های نیروهای مدافع خلق (HPG) است. این بمباران در واقع بزرگترین خدمت ترکیه به داعش است. ما خواهان حل و فصل مسائل به طریق مسالمت آمیز در یک فضای صلح آمیز و با رجوع به دموکراسی هستیم. ولی دولت خواهان جنگ است. اگر به ما حمله شود ما نیز از خود دفاع خواهیم کرد.
وی خاطرنشان کرد: تمام کانال های ارتباطی با اوجالان مسدود شده است و ما اکنون در وضعیت دفاع از خود به سر می بریم برای آغاز دوباره روند مذاکرات صلح حکومت باید اقدام کند. اگر مجامع بین المللی در خصوص تاسیس صلح در ترکیه به دولت فشار بیاورند در آن صورت نتیجه بخش خواهد بود. ولی متاسفانه اتحادیه اروپا و سایر کشورها در این خصوص اظهارات متناقض و دوپهلو عنوان می کنند. هم می گویند “ترکیه حق دفاع از خود را دارد” و هم می گویند “روند مذاکرات صلح تداوم پیدا کند”. درگیری ها از هر دو طرف باید قطع شود. ما از درگیری و جنگ حمایت نمی کنیم. این درگیری مبارزه نیروهای کرد با داعش را سخت تر می کند. قدرت های بین المللی باید بلافاصله دخالت کنند.
زبیر آیدار تاکید کرد: درگیری کنونی در ترکیه درگیری میان کردها و ترک ها نیست. این درگیری سیاستی است که رجب طیب اردوغان برای انتخابات زودهنگام در ترکیه طراحی کرده است. ما خواهان دیده شدن این مسئله توسط مجامع بین المللی به خصوص کاخ سفید هستیم. همانگونه که آمریکا با ترکیه مذاکره می کند باید با کردها نیز مذاکره کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *