۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • رییس پدافند غیرعامل کشور خبرداد: تلاش عربستان برای ضربه زدن به ایران در حادثه مهاباد

رییس پدافند غیرعامل کشور خبرداد: تلاش عربستان برای ضربه زدن به ایران در حادثه مهاباد

  • ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
  • ۳۱۴ بازدید
  • ۰

سردار جلالی گفت: در حادثه ای مانند حادثه مهاباد دشمنان سعی کردند با اغراق و استفاده از ظرفیت گسترده شبکه های اجتماعی بزرگنمایی کرده و حقایق را به نحو دیگری نشان دهند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : سردار غلامرضا جلالی پیش از ظهر پنجشنبه در همایش پدافند غیر عامل که در مجتمع بعثت کرمانشاه برگزار شد، بر داشتن آمادگی لازم برای مقابله با تهدیدهای دشمنان تاکید کرد و گفت: باید به تاسی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب آمادگی خود را ارتقا داده تا هیچگاه غافلگیر نشویم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به استقبال جنگ نمی رود، افزود: راهبرد سیاسی کشور وارد نشدن به جنگ و راهبرد دفاعی آن پرهیز از وارد شدن به جنگ است.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور عرصه های سیاسی و دفاعی را پشتیبان و مکمل یکدیگر عنوان کرد.

وی گفت: امریکایی ها از داعش حمایت های لجستیکی و اطلاعاتی بعمل می آورند و به تازگی هم ۲۰ هزار نیروی آموزش دیده را به این گروهک تزریق کرده اند لذا راهبرد دفاعی ما ایجاب می کند که در کشورهای سوریه و عراق در حال دفاع کردن باشیم.

وی همچنین با اشاره به تغییر راهبرد نظامی آمریکا در منطقه خاور میانه، اظهار داشت: آمریکایی ها به جای راه انداختن جنگ هایی طولانی مانند آنچه که در افغانستان و عراق اتفاق افتاد، سیاست عدم دخالت مستقیم نظامی را در پیش گرفته اند.

جلالی گفت: آمریکایی ها با توجه به این سیاست تقویت و حمایت از هم پیمانان خود در منطقه را مورد توجه قرار داده با ایجاد ائتلاف های بین المللی در این راستا فعالیت می کنند.

رییس پدافند غیرعامل کشور حمله عربستان به کشور یمن را نمونه ای از این تغییر راهبرد عنوان و خاطر نشان کرد: نتیجه اعمال این سیاست برای ایران این بوده که کشور اسرائیل همچنان دشمن ما محسوب شده اما کشوری مانند عربستان که در گذشته رقیب ما محسوب می شد امروز به یک دشمن تبدیل شده است.

جلالی به اقدامات عربستان در راستای ترویج اسلام تکفیری در سطح جهان و توسعه تفکر تکفیری اشاره کرد و گفت: دامنه جنگ سعودی ها با کشورمان به مسائل اقتصادی مربوط است و این کشور با حمایت حامیانش در مجامع بین المللی از طریق کاهش قیمت نفت به دنبال کاهش قدرت اقتصادی کشورمان بوده است.

این مسئول همچنین به اقدامات عربستانی ها برای ضربه زدن به ایران در عرصه سایبری اشاره و خاطر نشان کرد: آنها در حادثه ای مانند حادثه مهاباد سعی کردند با اغراق و استفاده از ظرفیت گسترده شبکه های اجتماعی بزرگنمایی کرده و حقایق را به نحو دیگری نشان دهند.

وی بر بسیج امکانات در راستای پایش و رصد شبکه های اجتماعی تاکید کرد و گفت: پدافند غیر عامل و آموزش های مربوط به این عرصه از جمله موارد دیگری است که باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

جلالی همچنین با اشاره به جنگ اقتصادی به راه افتاده توسط قدرت های دنیا علیه ایران اسلامی مقابله با آن را نیازمند یک راهبرد جامع و همه جانبه عنوان کرد.

رییس پدافند غیرعامل کشور در بخش پایانی سخنان خود به موضوع مذاکرات هسته ای اشاره کرد و اظهار داشت: دو رویکرد در رابطه با این مذاکرات وجود دارد و آن دو رویکرد این است که اولا تمامی ملت ایران باید از تیم مذاکره کننده حمایت کرده و رویکرد دوم اینکه حقوق و خواسته به حق ملت ایران در این مذاکرات رعایت شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین