۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • ریزش تعدادی ساختمان در شهر قامشلوی سوریه در پی حفر تونل توسط YPG/PKK

ریزش تعدادی ساختمان در شهر قامشلوی سوریه در پی حفر تونل توسط YPG/PKK

  • ۱۷ آبان ۱۴۰۰
  • ۳۲۸ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، شب گذشته تعدادی ساختمان در شهر قامشلوی سوریه در پی حفر تونل های متعدد توسط عناصر گروه تروریستی پ.ک.ک ریزش کرد.

این تونل های عریض و طویل که توسط اهالی قامشلو به اجبار عناصر گروه تروریستی پ.ک.ک حفر شده گردیده اند، بلای جان مردم محلی شده اند.

به گفته منابع محلی، تعداد زیادی از اهالی شهر قامشلو از ترس ریزش ساختمان هایشان محل زندگی خود را ترک کرده و در حومه شهر در چادر زندگی می کنند.

تروریست ها برای جلوگیری از شناسایی تونل ها توسط پهبادها، روی تونل ها را با چادرهای سیاه رنگ پوشانده اند.

در پی این اقدام گروه تروریستی پ.ک.ک، مردم قامشلو اقدام به برپایی تظاهرات کرده اند تا صدای اعتراض را خود را به گوش دولت مرکزی سوریه در پی غفلت از فعالیت عناصر گروه تروریستی پ.ک.ک برسانند.

YPG همچنین در حال حفر تونل در الدرباسیه، المالکیه و عین العرب که به کوبانی نیز معروف است، تاکتیکی است که از گروه تروریستی داعش کپی کرده است تا به ترکیه نفوذ کند و حملات تروریستی را انجام دهد.

ورودی های شبکه تونل تنها در ۲ کیلومتری (حدود ۱٫۲۵ مایل) از مرز ترکیه قرار دارد.

احداث شبکه تونل خسارت قابل توجهی به زیرساخت های منطقه وارد کرده است.

تروریست ها به منظور مقاومت در برابر عملیات ارتش ترکیه، فضاهای مسکونی موقت مجهز به برق و آب را حفر می کنند.

ترکیه قصد دارد از ایجاد یک منطقه خودمختار عملی توسط YPG در شمال سوریه جلوگیری کند که با ترکیه هم مرز باشد و به اصطلاح “کانتون” عفرین شمال غربی را به کانتون های کوبانی (عین العرب) و جزیره متصل کند. در شمال شرقی آنکارا با تاکید بر تأثیر احتمالی آن بر فعالیت پ‌ک‌ک در داخل مرزهای ترکیه، این را یک «کریدور تروریستی» توصیف می‌کند که تهدیدی جدی برای امنیت ملی آن کشور است.

مردم محلی ساکن در مناطق تحت کنترل YPG مدت‌هاست که از جنایات آن رنج می‌برند، زیرا این گروه تروریستی سوابق بدنام در نقض حقوق بشر در سوریه، از آدم‌ربایی، استخدام کودکان سرباز، شکنجه، پاک‌سازی قومی و آوارگی اجباری دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین