۳۱ فروردین ۱۴۰۳

روز قیامت بر فراز آسمان ترکیه

  • ۱۸ آذر ۱۳۹۴
  • ۲۶۳ بازدید
  • ۰

روسیه پس از وضع تحریم‌های اقتصادی علیه ترکیه، اکنون خود را برای وارد شدن به فازهای جدیدی از تنبیه ترکیه آماده می‌کند.
شاید اگر اردوغان می‌دانست ساقط کردن جنگنده سوخو-۲۴ روسیه در مرزهای شمالی سوریه، آنکارا را در بدترین شرایط امنیتی در دهه‌های اخیر قرار خواهد داد هیچگاه تصور این اقدام هم به ذهنش خطور نمی‌کرد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از روزنامه اکسپرس ، این روزنامه انگلیسی نوشته که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دستور آماده‌سازی هواپیمای غول پیکر و نامرئی موسوم به «روزقیامت» را که برای جنگ هسته‌ای طراحی شده، صادر کرده است. علی‌رغم اینکه متخصصان نظامی روسیه گفته‌اند این هواپیما تا پایان سال ۲۰۱۵ عملیاتی نخواهد شد اما به دنبال افزایش تنش‌ها با ترکیه پوتین دستور داده که طی دو هفته آینده آن را آماده استفاده کنند تا در صورت لزوم به بهره‌برداری برسد.
این هواپیمای پیشرفته می‌تواند مقامات عالی حکومتی و نظامی روسیه را در صورتی که پایگاه‌های فرماندهی آنها در روی زمین دچار تهدید است در خود جای دهد و خود تبدیل به یک پایگاه فرماندهی پیشرفته سیال شود.
پیش از این شبکه راشا تودی گزارش داده بود، در حالی که نیروی هوایی روسیه به عملیات خود علیه مواضع تروریست‌ها در سوریه ادامه می‌دهد، آزمایش‌های دولتی «مجتمع هوایی نسل دوم فرماندهی استراتژیک روسیه» که براساس هواپیمای ایلیوشین ۸۰ ساخته شده، با موفقیت خاتمه یافته و این هواپیما تا آخر سال جاری میلادی تحویل وزارت دفاع روسیه داده خواهد شد. به جز روسیه، فقط آمریکا دارای چنین مجتمع هوایی است.
از سوی دیگر پاول فلگنگائور، تحلیل‌گر ارشد دفاعی روسیه اعلام کرده‌ «ولادیمیر پوتین»، به دلیل ساقط شدن جنگنده این کشور توسط ترکیه، احتمالا به دنبال به راه انداختن جنگی اتمی است و اگر جنگی با ناتو آغاز شود، تنها راه پیروزی روسیه استفاده از نیروی اتمی است. احتمال این مسئله بسیار زیاد است که این جنگ آغاز شود. به عبارت دیگر، درگیری بیشتر زمانی رخ می‌دهد که جنگنده‌های روسیه هواپیماهای ترکیه را برای دفاع از بمب افکن‌های روسیه مورد هدف قرار دهند. حتی ممکن است در دریا نیز میان نیروی دریایی دو کشور جنگ و درگیری رخ دهد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین