۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • روزنامه حریت مدعی شد؛ آمریکا در حال آماده سازی زیرساخت های دولت کردی است

روزنامه حریت مدعی شد؛ آمریکا در حال آماده سازی زیرساخت های دولت کردی است

  • ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
  • ۳۲۷ بازدید
  • ۱

ایالات متحده آمریکا با حمایت از PYD آماده تشکیل دولت کردی شده است و برای این کار دست به مهیا کردن زیرساخت های این اقدام زده است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از حریت، بر اساس مدارکی که روزنامه حریت در سایت رسمی خود از جلسه هیئت وزیران با حضور فرمانده نیروهای مسلح ترکیه و رئیس سازمان اطلاعات امنیت ملی ترکیه (میت) منتشر کرده است مدعی شد: ایالات متحده آمریکا با حمایت از حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه (PYD) آماده تشکیل دولت کردی شده و برای این کار دست به مهیا کردن زیرساخت های این اقدام زده است و در همین راستا PKK بعد از سوریه به احتمال زیاد حرکت به سمت ترکیه را آغاز خواهد کرد.
جلسه هیئت وزیران ترکیه که با حضور ژنرال نجدت اوزال فرمانده نیروهای مسلح ترکیه و هاکان فیدان رئیس سازمان اطلاعات ملی ترکیه (میت) تشکیل شده بود در خصوص تحولات اخیر شمال سوریه و تحولات مرزهای سوریه – ترکیه مدارک بسیار مهمی ارائه کرده است که این مدارک توسط روزنامه حریت انتشار یافته است. بر اساس مدرک ارائه شده در این جلسه، طرح آمریکا برای تشکیل دولت کردی در مرزهای ترکیه، سوریه و عراق دنبال می شود و بعد از سوریه حرکت به سمت کردستان ترکیه نیز در نظر گرفته شده است. مواردی که در این مدرک به آنها اشاره شده است به ترتیب زیر است:
احتمال نفوذ PKK با داخل ترکیه افزایش پیدا کرده است: تدابیری که برای امنیت مرزها در نظر گرفته شده است به حد کافی نیست. بعد از آن که منطقه گری سپی (تل ابیض) به کنترل نیروهای نظامی کرد YPG در آمده است احتمال نفوذ نظامیان PKK به داخل ترکیه افزایش پیدا کرده است.
بعد از سوریه؛ ترکیه هدف قرار گرفته است: پس از آن که خط شمالی سوریه (از کانتون عفرین تا گری سپی) به کنترل کامل نیروهای نظامی کرد YPG شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) درآمده است احتمال حرکت به سمت ترکیه افزایش پیدا کرده است. حتی بر اساس اطلاعات به دست آمده تحرکات نظامیان PKK در منطقه استان ختای، بعد از تصرف گری سپی به دست نیروهای نظامی کرد افزایش پیدا کرده است.
در این جلسه برای مقابله با این احتمالات، تشکیل هر چه سریعتر ۵۰ کیلومتر منطقه حائل امنیتی از داخل سوریه، علی رغم توافق ایالات متحده آمریکا ضروری دانسته شده است.

قبلی «
بعدی »

۱ دیدگاه

  1. ترکیه فاشیست همکار اصلی داعش است و بلکه بدتر از داعش است جنایتکارترین رژیم روی کره زمین ترکیه است و تنها راه نابودی داعش اینه که آمریکا با بمب اتم ترکیه رو با خاک یکسان کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین