۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • دعوت صالح مسلم از رسانه ها و خبرگزاری های ترکیه برای آمدن به گری سپی

دعوت صالح مسلم از رسانه ها و خبرگزاری های ترکیه برای آمدن به گری سپی

  • ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
  • ۳۵۴ بازدید
  • ۰

از تمام رسانه ها و خبرگزاری های ترکیه دعوت به عمل می آوریم به گری سپی (تل ابیض) آمده و از نزدیک تحولات این منطقه را مشاهده کنند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری Kurdistan24، صالح مسلم، رئیس حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه (PYD) در اظهاراتی به ارزیابی بازتاب آزادسازی شهر گری سپی (تل ابیض) در رسانه های ترکی و ایجاد فضای امنیتی از طرف حکومت ترکیه در خصوص این عملیات در داخل ترکیه پرداخته و عنوان کرد: نیروهای نظامی کرد YPG مرز مشترک گری سپی (تل ابیض) با ترکیه در استان شانلی اورفا را به هیچ عنوان نبسته اند. در این خصوص نیز از تمام رسانه ها و خبرگزاری های ترکیه دعوت به عمل می آوریم به گری سپی (تل ابیض) آمده و از نزدیک تحولات این منطقه را مشاهده کنند.
وی که به صورت زنده از تلویزیون Med Nuçe صحبت می کرد در ادامه تاکید کرد: بعد از آن که وضعیت شهر عادی شد شرایطی فراهم خواهد شد که شهروندان گری سپی (تل ابیض) به محل زندگی خود بازگردند. برای این کار نیز مرزها باز نگه داشته شده و تا کنون شماری از شهروندان نیز بازگشته اند. از تمام روزنامه نگاران ترکیه دعوت می کنیم به گری سپی بیایند. مشاهده تحولات شهر گری سپی از نزدیک و به صورت مستقیم برای افکار عمومی ترکیه بسیار بهتر خواهد بود.
صالح مسلم تصریح کرد: حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) همراه اعراب، ترکمن ها و آشوری ها حرکت می کند. برادری تمام اقلیت های موجود در سوریه را اساس قرار داده در واقع برادری اقلیت ها یکی از اصول اولیه حزب ما است. همه باید در برخورد با مسائل سیاسی صادقانه و با وجدان عمل کنبد. آنکارا نباید با طرح کردن مسئله آزادسازی گری سپی به عنوان موضوع مخل امنیت ملی خود؛ از روی ترس و عجولانه تصمیم گیری کند. ترکیه باید در این خصوص آرامش خود را حفظ کرده و با احتیاط عمل کند. در این زمینه نیز از آنکارا دعوت می کنیم تا از طریق گفتگو وبا مذاکره، مسائل موجود میان دو طرف را رفع کنیم. هیچ گاه حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه (PYD) و شاخه نظامی آن (YPG) اقدامی در جهت دشمنی با ترکیه انجام نداده است. اساس باید گفتگو برای حل و فصل مسائلمان باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *