۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • روزنامه آکشام مدعی شد؛ آلمان برای پ.ک.ک سلاح پیشرفته ارسال می کند

روزنامه آکشام مدعی شد؛ آلمان برای پ.ک.ک سلاح پیشرفته ارسال می کند

  • ۱۶ شهریور ۱۳۹۴
  • ۳۶۸ بازدید
  • ۰
کشور آلمان برای تجهیز حزب کارگران کردستان (PKK) موشک های “بونکر فاست” آلمانی که یکی از سلاح های پیشرفته کشورهای عضو ناتو به حساب می آید را از طریق هواپیماهای وابسته به نیروهای هوایی پادشاهی هلند به دست نظامیان پ.ک.ک رسانده است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  روزنامه آکشام با انتشار عکسی که در آن یک نظامی پ.ک.ک اسلحه پیشرفته آلمانی در دست دارد مدعی شده است: آلمان در تجهیز پ.ک.ک نقش مهمی بازی کرده است. در آخرین اقدام کشور آلمان در خصوص تجهیز حزب کارگران کردستان (PKK) موشک های “بونکر فاست” آلمانی که یکی از سلاح های پیشرفته کشورهای عضو ناتو به حساب می آید از طریق هواپیماهای وابسته به نیروهای هوایی پادشاهی هلند به دست نظامیان پ.ک.ک رسیده است.
در این خبر ادعا شده است: آلمان برای امنیت مراحل اعزام محموله و همچنین پنهان نگه داشتن نام خود از هواپیماهای هلندی استفاده می کند و همچنین  کد سلاح های ارسالی را از لیست مهمات ارتش این کشور خارج می کند. در عکسی که از نظامیان پ.ک.ک به دست رسیده است طی کارشناسی صورت گرفته از این تصویر نوع سلاح “بونکر فاست” (BKF) است که بر روی بدنه سلاح حک شده است و در کنار آن کد DM-32 آمده است که کلمه DM مخفف ‘DeutschesMuster’ به معنی “ساخت آلمان” می باشد.
موشک های بونکر فاست (BKF) که توسط شرکت دفاعی دینامیت نوبل آلمان (DND) ساخته می شود جزء سلاح هایی است که حکومت فدرال آلمان در سال های اخیر بیشترین صادرات نظامی خود را از این سلاح انجام داده است. این سلاح اختصاصی شرکت دفاعی دینامیت نوبل آلمان (DND) بوده و هیچ سازنده نظامی دیگری دست به تولید چنین سلاحی و مهمات آن نزده است.
همچنین در این خبر آمده است: علاوه بر موشک های DM-23 بونکر فاست آلمانی، سلاح پیشرفته دیگری مانند “پانز فاست ۳” (PZF3) آلمانی و “آلت کالیبر DM18” ساخت آلمان در کنار سلاح های دیگری از این کشور در دست نظامیان پ.ک.ک قرار دارد.
لازم به ذکر است، دولت آلمان تا کنون در خصوص این ادعا هیچ اظهار نظری نکرده است.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین