۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • روحانی: بازگشایی تدریجی ضرورت کشور بود

روحانی: بازگشایی تدریجی ضرورت کشور بود

  • ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۳۴۴ بازدید
  • ۰

حجت الاسلام والسلمین حسن روحانی، روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، گفت: این ماه، ماه رحمت، برکت و مغفرت است، بهترین روزها و شب‌ها پیش روی ماست، بهترین لحظات به عنوان باز شدن درهای رحمت آسمان در روزهای آینده رو به روی ماست، خداوند فیض خود را بر ما نازل می‌کند و ما باید از این شرایط بهره گیریم. ماه رمضان ماهی است که هم به ما سلامت عطا می کند و هم اعتماد و روحیه و مسیر احسان و یاری دیگران را تشویق می کند

وی افزود: همیشه ما نیازمند به رمضان بودیم و همیشه نیازمند هستیم. امسال نیاز ما بیش از سال‌های گذشته است. در این ماه‌های اخیر بشر فهمید در برابر قدرت لایزال الهی و تحولات طبیعت تا چه حد ناتوان است و همه غرورها و تبخترهایی که کنار و گوشه جهان مشاهده می‌کردیم و اظهار قدرت‌هایی که می شد دیدیم، یک موجود بسیار ریز پنهان نادیدنی از یک نقطه شروع می شود و همه جهان را طی می‌کند و تمام مردم جهان را گرفتار می‌کند. معلوم است قدرت بشر بسیار محدود و ناچیز است و همیشه باید اتکا ما به قدرت بی‌پایان الهی باشد.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از ایرنا و فارس بخوانید؛

* برای همه مسلمانان ماه رمضان همیشه توام با خاطره‌هایی از اجتماعات در محل عبادت و دعا و خواندن قرآن و اجتماع در مساجد بوده است اما امسال شرایط خاصی داریم همه مسلمانان تقریبا دارای این شرایط هستند عبادت‌ها دیگر جمعی نیست و فردی می‌شود ان‌شاءالله اخلاص و توجه مردم فقدان اجتماعات و معنویتی که در اجتماعات ملموس می‌شد را  جبران می‌کند.

* ماه رمضان فقط کنار گذاشتن آشامیدن‌ها و خوردنی‌ها نیست بلکه برای این است که زبان‌ها و چشم‌ها مهار شود کینه‌ها از دل‌ها رخت بربندد و لب از دروغ گفتن و افترا و تهمت بپرهیزد ان‌شاءالله این ماه رمضان یک ماه رمضان واقعی برای همه ما باشد و موجب تحول بزرگ در جامعه ما از لحاظ معنوی باشد.

* ما نیاز به معنویت و علم و دانش داریم معنویت و علم و دانش دستور خداوند است دین ما دین علم و تحقیق و مراجعه به خبره‌ها و متخصصین است و اساس دین ما بر این مبانی استوار است.

* دعا و معنویت و توجه باید بیش از سال‌های گذشته باشد و این دو دستی که خداوند بزرگ به ما عنایت کرده است باید یک دست ما به سوی آسمان و دریافت رحمت از خداوند و یک دست ما هم به سوی کار و تلاش و فعالیت هم در زمینه سلامت جامعه و هم در زمینه معیشت جامعه هر دو باشد.

* مردم کاملا مطلع هستند که داستان ویروس کرونا به یک آزمونی برای کارآمدی همه کشورها و نظام‌های جهان تبدیل شده است. همه کشورها در کنار هم در یک رقابت شدید برای سلطه و درمان و کوتاه کردن دوران بیماری و مهمتر برای پیشگیری از شیوع این بیماری است و همه ملت‌ها تلاش می کنند، بعضی‌ها بیشتر موفق بودند و بعضی‌ها کمتر که البته پایان کار است که نمره‌ها مشخص است بنابراین باید به پاییز برسیم که جوجه‌ها را بشماریم و ببینیم پایان کار به کجا می‌رسیم.  

* آنچه راجع به ایران ادعا کنیم این است که مهارت کادر درمان و تسلط آنها بر کار روز به روز بیشتر شده است. امروز پزشکان و پرستاران ما از اول فروردین یا از اول اسفند سلطه و تسلط و مهارتشان و آشنایی و توانمندی در زمینه مقابله و مبارزه با این ویروس بیشتر شده است که یک امتیاز بزرگ است که البته در کنار کار و تلاش خلوص،‌ اخلاص، فداکاری،  وطن دوستی و ایثار در راه خداوند و ماه‌های معنویت شعبان و رجب و رمضان همه دست به دست هم داده که امروز پزشکان و پرستاران و کل کادر درمانی موفق شوند. 

* مردم ما با هوشمندی بسیار در این زمینه همکاری کردند، آمار نشان می‌دهد که در هفته اول فروردین تقریبا با سخن گفتن مردم و اقناع آنها و این که خواسته شده بود سفرها را کم کنند، مردم پاسخ بسیار خوبی دادند.

*این آمار نشان می‌دهد که مسافرت با اتوبوس ۸۰ درصد، مسافرت با ریل و قطار ۹۶ درصد، مسافرت با هوپیما ۸۳ درصد، سفر دریایی ۹۸ درصد و تردد جاده‌ای ۶۳ کاهش پیدا کرد که این نشان از هوشیماری مردم است.

* برخی فکر نکنند اگر در زمینه مبارزه با کرونا موفق شدیم کار دولت است، این به معنای پیروزی ملت است؛ به همین خاطر عده‌ای دستپاچه شدند! تا اینجا موفقیت‌های نسبی به دست آوردیم اما اگر فکر کنیم کار را تمام کردیم حتما ضرر کردیم و زحمات از دست می‌رود

* اینکه به تدریج بازگشایی‌هایی شد، ضرورت کشور بود؛ اگر با همراهی مردم در اجرای پروتکل‌های بهداشتی باشد مشکلی نداریم؛ خروج غیر ضروری از خانه و تردد در خانه‌های یکدیگر، تجمع مخالف پروتکل‌هاست. دستگاه‌ها هم مراقب باشند؛ یک دستوری و کاری نکنند که در پیشخوانی تجمع ایجاد شود

*در شرایط فعلی نفت برخی بیشتر ضرر کردند و برخی کمتر؛ برخی طوری تیتر می‌زنند که انگار یک پیروزی برای ما بوده و شکستی برای برخی‌ها؛ ما چون اتکایمان به نفت خام کمتر شده حتما خسارت ما کمتر خواهد بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *