۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • مصاحبه
  • >
  • رهبر کردهای سوریه: PYD از طریق ارتباط با پ.ک.ک بهانه هایی را برای مداخله ترکیه در سوریه فراهم می کند

رهبر کردهای سوریه: PYD از طریق ارتباط با پ.ک.ک بهانه هایی را برای مداخله ترکیه در سوریه فراهم می کند

  • ۱۵ مهر ۱۴۰۲
  • ۷۸ بازدید
  • ۰

یکی از رهبران کرد سوریه امروز شنبه گفن که اداره حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) و ضمائم آن و وابستگی آن به گروه تروریستی کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) بهانه‌هایی را برای ترکیه فراهم می‌کند تا در سوریه مداخله کند.

به گزارش انجمن بی تاوان، اسماعیل رشید، یکی از اعضای کمیته سیاسی حزب یکیتی کردستان – سوریه (یکی از احزاب شورای ملی کرد در سوریه ENKS) گفت: طولانی شدن بحران سوریه و عدم جدیت جامعه جهانی در پایان دادن به تراژدی سوری ها، نفوذ را برای درگیری های منطقه ای و بین المللی باز گذاشته است.

وی افزود: از این رو ترکیه دائماً نیروهای دموکراتیک سوریه را که آنها را بخشی از سیستم پ.ک.ک می داند تهدید به بمباران و اخراج می کند. پذیرش بمب گذاری اخیر که در یکی از مقرهای نظامی در آنکارا از سوی پ.ک.ک انجام شد، بهترین دلیل برای ارائه بهانه به طرف ترکیه است. ”

رشید ادامه داد: پس از عملیات پ‌ک‌ک، ترکیه تهدید به پاسخ و انتقام کرد که در واقع دو روز پیش و با بمباران زیرساخت‌ها، انرژی و اماکن نظامی نیروهای سوریه دموکراتیک توسط ترکیه اتفاق افتاد.

وی خاطرنشان کرد: در این کارزار نظامی،ترکیه بر روی نیروگاه های مشکوک که عواقب جدی بر زندگی شهروندان دارد و همچنین سایت های نفتی (با نفوذ آمریکا) که از ارکان اصلی PYD هستند، تمرکز کرد.

رهبر کُرد گفت: به نظر می‌رسد که چراغ سبز روسیه و آمریکا برای این گام‌های تشنجی که هدف، زمان‌بندی و توافق محدودی دارد، وجود دارد و این با تشدید تنش در ادلب، حومه حلب و حمص همراه بود. هر یک از طرفین پیام های خود را در جهت بهبود مواضع مذاکره خود هدایت می کند و مردم بهای این داد و ستدها را در زمینه آوارگی، گرسنگی و ویرانی می پردازند و از اینجا باید خواستار خروج کادرهای پ.ک.ک از کردستان سوریه و عدم مداخله در امور سایر مناطق شوند.

اسماعیل رشید در پایان سخنان خود گفت: گزینه نظامی شرایط را پیچیده‌تر و خطرناک‌تر می‌کند و در اینجا مسئولیت جامعه بین‌المللی برای ایفای مسئولیت‌های خود در قبال مردم سوریه و اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل به‌ویژه ۲۲۵۴ برای پایان دادن به آن است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین