۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • رمز پیشرفت جامعه اسلامی؛ وحدت از زبان علماء و خواص اهل سنت آذربایجان غربی

رمز پیشرفت جامعه اسلامی؛ وحدت از زبان علماء و خواص اهل سنت آذربایجان غربی

  • ۱۵ دی ۱۳۹۳
  • ۳۲۷ بازدید
  • ۰

هفته وحدت یکی از رازهای نهفته ابر شخصیت تاریخ، حضرت امام خمینی (ره) است چرا که ایشان هفته وحدت را برای ما به یادگار گذاشتند تا شیعه و سنی و تمام مردمان کشورهای مختلف به شکل امت واحد درآیند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از اروم نیوز؛ دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به نام هفته وحدت نامگذاری شده و به نماد برادری و احترام به مقدسات در ایران اسلامی تبدیل شده است.

با نامگذاری هفته وحدت، مسلمانان اهل تشیع و تسنن بهم نزدیک تر شدند و ریشه بسیاری از اختلافات و بی احترامی ها به مقدسات دینی میان مسلمانان شیعه و سنی در ایران اسلامی از بین رفت.

آذربایجان غربی استانی است که پیروان ادیان، مذاهب و اقوام مختلف یک دل و همصدا بصورت مسالمت آمیز همراه با احترام در کنار هم زندگی می کنند.

امروزه دشمنان می خواهند با برجسته کردن نکات کوچک و فرعی به اختلافات میان مسلمانان دامن بزنند و در میان آنها جنگ و درگیری ایجاد کنند اما شیعه و سنی در ایران اسلامی و در استان آذربایجان غربی، دشمن را شناخته و دست به دست یکدیگر داده اند تا توطئه های دشمنان را نقش بر آب کنند.

شیعه و سنی بالهای اسلام هستند و باید در هم ذوب شوند

عابد فتاحی در گفت و گو با اروم نیوز گفت: هفته وحدت یکی از رازهای نهفته ابر شخصیت تاریخ، حضرت امام خمینی (ره) است چرا که ایشان هفته وحدت را برای ما به یادگار گذاشتند تا شیعه و سنی و تمام مردمان کشورهای مختلف به شکل امت واحد درآیند و عرصه را بر افرادی که مسلمانان را هدف قرار داده اند تنگ تر کنند.

وی پیامبر بزرگوار اسلام (صلی الله علیه و آله) را یکی از نمادهای وحدت در بین مذاهب اسلامی عنوان کرد و افزود: هفته وحدت سبب شده تا مسلمانان تمام نقاط جهان، نقاط مشترک و مسائل اساسی دنیای شیعه و سنی را در نظر بگیرند و از اختلافات جزئی پرهیز کنند و وارد حاشیه ها نشوند.

نمایند مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در هفته وحدت شیعه، سنی و سنی، شیعه می شود تا وحدت در جامعه شکل بگیرد چرا که شیعه و سنی بالهای اسلام هستند و باید در هم ذوب شوند.

فتاحی با اشاره به اختلافات مسلمانان جهان در عراق، مصر و سوریه تصریح کرد: هفته وحدت عامل همبستگی و اتحاد بیشتر بین مسلمانان بوده و برای ترقی اسلام و جلوگیری از دست درازی دشمنان به ایران اسلامی باید این عامل در طول ایام سال تقویت و تداوم داشته باشد.

وحدت رمز و ریشه پیشرفت جامعه اسلامی است

ماموستا محمودی در گفت و گو با خبرنگار این رسانه ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت و میلاد پیامبر بزرگوار اسلام به همه مسلمانان جهان گفت: هفته وحدت از طرف حضرت امام خمینی (ره) نامگذاری شده تا مسلمانان دور هم جمع شوند و در رابطه با تقویت وحدت بحث کنند تا روز به روز وحدت میان فرق اسلامی تقویت شود.

وی با بیان اینکه رمز قدرت و پیشرفت مسلمانان در وحدت است افزود: وحدت ریشه پیشرفت جامعه اسلامی است اگر تاکنون می دیدیم که کشورهای جامعه اسلامی در ذلت بوده و در بعضی مسائل عقب افتاده اند به خاطر این بوده که تفرقه داشتند و در بوجود آمدن این تفرقه هم خودشان و هم استعمارگران مقصر بودند.

امام جمعه پیرانشهر تصریح کرد: اما با پیروزی انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) هفته وحدت را نامگذاری کرد تا مسلمانان گرد هم آیند و وحدت صدر اسلام بوجود آید.

وی با اشاره به جمعیت یک میلیارد و نیمی مسلمانان جهان گفت: از آنجا که مسلمانان بیشترین جمعیت را دارند و از نظر زمین، زمین وسیع، از نظر دسترسی به آبها از تمام مسلمانان جهان بیشترین دسترسی را دارند و از نظر انرژی و معادن در بهترین وضعیت هستند و از نظر مغز متفکر رتبه اول را در دنیا دارند چرا عقب بیفتند و زیر دست استعمارگران و وابسته به آمریکا و اروپا باشند و چرا مثل حاکمان مصر و قطر و سایر کشورهای عربی حاکمان جلاد دیکتاتور را بپذیرند.

ماموستا محمودی هدف از نامگذاری این هفته را در کنار هم بودن مسلمانان دانست و تصریح کرد: وحدت در آذربایجان غربی در همه زمینه ها قابل تقدیر است چرا که علناً در استان ما تر ک و کرد برادرانه در کنار هم زندگی می کنند و تحت فرمان ولایت فقیه هستند.

وی مهمترین عامل اتحاد مردم را رهبری عنوان کرد و افزود: در ایران تمام اقوام شامل ترک و کرد و لر و بلوچ و ترکمن و تمام مذاهب و ادیان بدون مشکل در کنار هم زندگی می کنند و این نشان دهنده وحدت در ایران اسلامی است چرا که ایران مستقل است و وابسته به هیچ کشور دیگری نیست و در برابر ظالمان هم ایستاده است.

هدف از نامگذاری هفته وحدت تقویت اتحاد بین مسلمانان است

ماموستا بیضایی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز با تبریک فرارسیدن هفته وحدت به تمام مسلمانان جهان گفت: ساعت ۱۴ امروز مراسم گرامیداشت هفته وحدت با حضور مقامات و شهروندان در مسیر خیابان امام ارومیه برگزار می شود.

وی با تأکید بر لزوم بزرگداشت این روز اظهار کرد: امام راحل ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول را بعنوان هفته وحدت نامگذاری کرد تا مسلمانان جهان در یک صف واحد، متقی و متحد در استان زندگی کنند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه افزود: در طول سالیان دراز است که مردم ترک و کرد این استان در کنار هم برادرانه زندگی می کنند و در طول جنگ تحمیلی نیز دیدیم که در مقابل دشمن وحدت خود را حفظ کردند و کشور را نجات دادند.

وی هدف از نامگذاری این هفته را تقویت وحدت مسلمانان عنوان کرد و گفت: مسلمین هفته وحدت را غنیمت شمارند و در طول این هفته زیادتر در مقابل دشمنان و بیگانگان احساس وظیفه کنند و وحدت خود را به نمایش گذارند چرا که آنان میخواهند اتحاد مردم را لکه دار و مخدوش کنند.

ماموستا بیضایی تصریح کرد: ایران اسلامی به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا، به جزیره ی آرامش و امنیت تبدیل شده است و مردم این سرزمین در سایه ی قرآن و ولایت فقیه با وحدت و همدلی در برابر دشمنان ایستاده اند و توطئه های استکبار جهانی را ناکام گذاشته اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین