۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • رزمایش گردان‌های حزب‌الله عراق با هدف آماده‌سازی برای ۴ سناریوی جنگی

رزمایش گردان‌های حزب‌الله عراق با هدف آماده‌سازی برای ۴ سناریوی جنگی

  • ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
  • ۳۴۲ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، جعفر الحسینی، سخنگوی نظامی گردان های حزب الله عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای آن، یک رزمایش جدید تحت عنوان صید الغربان (شکار کلاغ ها) را در منطقه جرف النصر (جرف الصخر) در ۶۰ کیلومتری جنوب غرب بغداد، پایتخت این کشور انجام دادند که هدف از آن، خنثی سازی چهار سناریوی جنگی دشمن است.

الحسینی در بیانیه خود در این باره آورده است: تشکیلات مجاهدین در گردان های حزب الله و گروهان های دفاع مردمی برای رسیدن به آمادگی رزمی و آماده سازی برای مقابله با هر گونه شرایط اضطراری ناشی از طرح های دشمنان، اقدام به انجام رزمایش صید الغربان در جرف النصر کردند.

در بیانیه سخنگوی نظامی گردان های حزب الله عراق همچنین آمده است: رزمایش با مهمات جنگی انجام شد و آن را هزاران تن از مجاهدین در چارچوب یک رزمایش داوطلبانه انجام دادند که در آن، از سلاح های پیشرفته استفاده شد.

الحسینی در این باره افزود: این رزمایش، سناریوهای چهار سبک از درگیری شامل مقابله با هلی برن، رویارویی با حمله زمینی، انجام نبرد در محیط جنگلی و کارآمدی جنگ شهری را شبیه سازی کرد.

سخنگوی نظامی گردان های حزب الله عراق در پایان نیز تاکید کرد: با اعلام انجام این رزمایش با موفقیت، ما بر این باوریم که باید به دشمنان نسبت به پیامدهای انجام هر گونه عملیات خصمانه یادآور شویم و هشدار دهیم.

این در حالی است که گردان های حزب الله پیشتر نیز در بیانیه ای ضمن اعلام این که شاهد تحرکات مشکوک نیروهای آمریکایی و مزدوران این کشور برای سوء استفاده از شرایط کنونی عراق در پی شیوع نسل جدید ویروس کرونا (COVID-19) در راستای پیشبرد اهداف مشکوک و برنامه های خود می باشد، تاکید کرده بود که طی روزهای اخیر، برای یک طرح آمریکایی مبتنی بر انجام عملیات هلی برن با پشتیبانی زمینی و هوایی علیه پایگاه های نیروهای امنیتی عراق، حشد الشعبی و گروه های مقاومت اسلامی با مشارکت دو دستگاه نظامی و امنیتی عراقی بسترسازی می شود.

گردان های حزب الله در بیانیه خود ضمن تاکید بر این که طرح مذکور آمریکا زیرساخت‌های اصلی عراق را در معرض خطر قرار می دهد، به صلح داخلی آسیب می رساند و پیامدهای خطرناکی به دنبال دارد که باعث وخامت هر چه بیشتر شرایط بحرانی این کشور و بروز یک فاجعه انسانی غیر قابل کنترل در سطح جامعه می شود، خاطر نشان ساخت که نیروهای مجاهد، فداکار و میهن پرست باید برای مقابله با چنین طرحی و هر گونه حماقت دشمن علیه عراق آماده شوند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *