۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • رد پای جنگ بیولوژیک؛آمریکا تا چه اندازه در انتشار ویروس کرونا نقش داشته است؟/ افسر اطلاعاتی روسیه: کرونا از آزمایشگاه‌ها گرجستان به ایران منتقل شده است

رد پای جنگ بیولوژیک؛آمریکا تا چه اندازه در انتشار ویروس کرونا نقش داشته است؟/ افسر اطلاعاتی روسیه: کرونا از آزمایشگاه‌ها گرجستان به ایران منتقل شده است

  • ۶ فروردین ۱۳۹۹
  • ۳۰۶ بازدید
  • ۰

از زمان ظهور ویروس «کرونا» موسوم به (۲۰۱۹-nVoC) در ماه دسامبر گذشته در شهر «ووهان» مرکز ایالت «هوبی» چین تاکنون اظهار نظرهایی از سوی محافل مختلف به ویژه محافل چینی و روسی درباره منشاء ظهور این ویروس انجام شده است.

چندی پیش وزارت دفاع روسیه در نشست خبری برگزار شده در مقر این وزارتخانه در «مسکو»، از اقدام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در تامین بودجه طرح های تحقیقاتی آزمایشگاه های بیولوژیکی سخن گفت که در پوشش آزمایشگاه های متعارف در کشورهای مختلف جهان به ویژه در «گرجستان» فعالیت می کنند و فعالیت های نامتعارف آنها نقض توافقنامه ها و پروتکل های بین المللی شمرده می شود.

به گفته وزارت دفاع روسیه این اظهار نظر از پس از آن صورت می گیرد که سرلشکر «ایگور کرلوف»، وزیر اطلاعات و امنیت سابق گرجستان در حضور وابسته های نظامی هیأت های دیپلماتیک روسیه اسناد و اطلاعاتی در اختیار وزارت دفاع روسیه قرار داد که دربردارنده ی اطلاعاتی مفصل و مشروح در این خصوص بود، تا ثابت شود، نگرانی های وزارت دفاع روسیه از اقدامات غیر قانونی آمریکا در خاک گرجستان، از جمله تلاش برای دور زدن بندهای معاهده ممنوعیت سلاح های بیولوژیک و شیمیایی و سمی بی دلیل نبوده است وآمریکایی ها در تلاش برای بالا بردن قدرت نظامی بیولوژیکی خود در پوشش تحقیقات و آزمایش های متعارف هستند.

در این نشست مطبوعاتی به پرونده های زیادی از سوی وزارت دفاع روسیه پرداخته شده که با فعالیت های پنتاگون در حوزه تحقیقات و آزمایش های بیولوژیک در کشور گرجستان در ارتباط بود و اینکه طرف های ذیربط در روسیه برای رسیدن به نتایج قطعی تر همچنان درحال کار و تحقیق روی اطلاعات پرونده هستند و یکی از مهمترین موضوعات مورد تحقیق این است که دریابند، آیا بین ابتلای ساکنان مناطق جنوب روسیه به برخی بیماری ها با آزمایش های بیولوژیک انجام شده در گرجستان ارتباطی وجود دارد، یا خیر؟ و اگر چنین ارتباطی وجود داشته، میزان و اثرگذاری آن تا چه اندازه بوده است؟

بنابر اظهار وزارت دفاع روسیه، فعالیت این آزمایشگاه های بیولوژیک، آماده سازی انواع مختلف ویروس هاست، با این تفاوت که این ویروس ها برای اهداف پزشکی و یا انسانی آماده و فعال نمی شوند، بلکه به خدمت گرفتن آنها برای کشتار انسان ها و انتشار بیماری ها و اپیدمی ها به عنوان سلاح ویروسی – بیولوژیک است.

وزارت بهداشت روسیه نیز درباره فعالیت این آزمایشگاه ها می گوید: داده ها و اطلاعات موجود در این اسناد تاکید می کند، وبای آفریقایی که در دهه گذشته مواردی از آن در چین و روسیه مشاهده شده بود، در مناطقی شیوع یافته بود که دارای مرزهای مشترک با کشور گرجستان بودند و از آزمایشگاه های آمریکایی فعال در گرجستان و دیگر کشورهای جهان به این مناطق سرایت کرده بود.

به گفته وزارت بهداشت روسیه، خسارات مستقیم و غیر مستقیم وارده به موسسات و سازمان های دولتی روسیه که به نوعی با چنین فعالیت ها و بیماری هایی در ارتباط هستند، بالغ بر ۵۵ میلیارد دلار برآورد شده است.

وزارت بهداشت روسیه با بیان اینکه آمریکایی ها اقدام به جمع آوری ژن شهروندان روسی در بیش از ۳۰ آزمایشگاه فعال در حوزه ی سلاح های بیولوژیک در مناطق مرزی روسیه و گرجستان می کنند، می افزاید: اسناد در اختیار ثابت می کند، مرکز تحقیقات «لوگار» آمریکا در گرجستان پهپادهایی در اختیار دارد که می توانند، حشرات حامل ویروس های خاص را به هر نقطه از جهان انتقال دهند.  

بر این اساس وزارت بهداشت روسیه خواستار پایبندی آمریکا به معاهدات و پروتکل های بین المللی و از بین بردن زراخانه بیولوژیک این کشور شده است. اما افشاگری وزیر سابق امنیت و اطلاعات گرجستان نقض آشکار این معاهدات و پروتکل ها از سوی کشوری است که ادعا می کند، در صف اول کشورهای منع گسترش سلاح های کشتار جمعی در جهان است.

این افشاگری شاید پاسخگوی بخشی از ادعاها و اظهار نظرهای صورت گرفته درباره دست ساز بودن ویروس «کرونا» باشد که این روزها به اپیدمی جهانی تبدیل شده و دانشمندان چینی و دیگر کشورهای جهان هنوز نتوانسته اند، منشاء و واکسن آن را کشف کنند.

بنابر تاکید وزارت دفاع روسیه، آزمایشگاه های بیولوژیک وابسته به پنتاگون در کشورهای همجوار روسیه، فقط نقض قوانین و پروتکل های بین المللی محسوب نمی شوند، بلکه تهدید و خطری واقعی علیه سلامت و جان شهروندان این کشور و شهروندان کشورهای همجوار روسیه تشکیل می دهد.

** اظهارات وزارت خارجه چین

به موازات اظهار نظرهای وزارت دفاع و وزارت بهداشت روسیه، وزارت خارجه چین رسما آمریکا را به شیوع ویروس کرونا در چین متهم کرد.  

«ژائو لی جیان»، سخنگوی وزارت خارجه چین در توئیتی در پایگاه توئیتر به طور رسمی آمریکا را متهم به انتشار ویروس کرونا در چین می کند و نظامیان آمریکایی که به ووهان سفر کرده بودند، را عامل انتشار این ویروس می داند.

اگرچه آمریکا این اتهامات را «بی اساس» خوانده، اما از بدو انتشار این ویروس در چین، کشورهای جهان خواستار توضیحات پکن درباره این ویروس، قدرت آن به سبب شیوع، و چرایی انتشار آن در این کشور شده اند. حتی در ابتدا عده ای از تحلیلگران معتقد بودند، ویروس کرونا ساخته و پرداخته آمریکاست و آمریکایی با هدف تضعیف رقیب جدی خود در جهان اقدام به انتشار این ویروس در چین کرده اند، تا اقتصاد این کشور را از پای درآورند.

** روس ها اسناد جدیدی ارائه می کنند

در گیر و دار جنگ لفظی سران چین و آمریکا و مبارزه تمام عیار کشورها برای مهار ویروس کرونا، روسیه اسناد جدیدی در پرونده ویروس کرونا ارائه می دهد و این بار «ویتالی پتروف»، عضو سازمان اطلاعات و امنیت ملی روسیه موسوم به «اف اس بی» اظهارات جدیدی بر زبان می آورد.

پتروف که به دلایل امنیتی و اطلاعاتی از افشای نام واقعی خود امتناع می کند و به استفاده از نام مستعار و سازمانی خود اکتفا می کند، در یک مصاحبه گفته است که آمریکا با به کار گیری تجهیزات پیشرفته الکترونیکی در حال تولید و انتشار اشعه های خطرناک زیست میحطی است که زندگی و سلامتی انسان ها را با خطر جدی مواجه می کند.

پتروف با بیان اینکه آمریکایی ها از سال ها پیش اقدامات گسترده ای را با هدف تضعیف و براندازی نظام در ایران آغاز کرده اند، تاکید می کند: با شکست اقدامات در حوزه اقتصادی و سیاسی، آمریکا اقدامات خود را بر حوزه بیولوژیکی متمرکز کرده است.

نکته مشترک اظهارات پتروف با اظهارات پیشین وزارت دفاع روسیه، استفاده ابزاری آمریکا از کشور گرجستان برای تحقق اهداف جدیدخویش است. وی می گوید: اکنون با موضع گیری رسمی متحدمان (چین) در قبال منشاء شیوع ویروس کرونا، به این باور رسیده ایم که این ویروس از طریق همین آزمایشگاه ها به ایران منتقل شده است.

پتروف در پایان سخنان خود اضافه می کند: آمریکا با استفاده از ضعف حکومت مرکزی گرجستان پای متحدین خود همچون عربستان سعودی را به  فعالیت رسانه ای و راه اندازی جنگ روحی و روانی علیه ایران و ارسال امواج AM با هدف افزایش بُرد شبکه های معاند فارسی زبان باز کرده است.  

وی معتقد است، گرجستان به کانون اقدام علیه ایران و روسیه تبدیل شده و این کشور باید در آینده نزدیک تبعات حضور امریکا در خاک خود را بپذیرد.

صرف نظر از صحت یا عدم صحت، این اظهارات سوالات بسیاری را در اذهان ایجاد می کند، از جمله اینکه آیا سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در این تحقیقات و این اقدامات دست داشته است، یا خیر؟ آیا موساد در این حوزه با جاسوس دو جانبه چینی رئیس بخش میکروبیولوژی دانشگاه هاروارد در ارتباط بوده است؟ آیا این جاسوس دو جانبه نقش حلقه ارتباطی بین سیا و موساد داشته یا خیر؟ آیا با سازمان اطلاعات و جاسوسی انگلیس موسوم به ام آی ۶ در ارتباط بوده است و در انتشار ویروس کرونا بین فلسطینی ها نقش داشته یا خیر؟ درحالی که سوابق کاری وی نشان می دهد، در انتشار ویروس «ایدز» در میان فلسطینی ها نقشی اساسی ایفا کرده است؟  

همچنین چه کسی در پس اعمال فشار بر مقامات هندی بود و آنها را وادار به حذف اظهارات منتشر شده اشان در رسانه ها، درباره ویروس کرونا و اینکه موساد در پس شیوع این ویروس قرار داشته، کرد؟ آیا مرگ ناگهانی «فرانک پلامیر»، دانشمند و متخصص بیماری ایدز اقدامی هدفمند برای جلوگیری از افشای برخی حقایق بوده است؟ آیا چینی ها در ساختمان کنسولگری آمریکا مواد بیولوژیکی یافته اند که موجب شده رسما آمریکا را به دست داشتن در انتشار ویروس کرونا متهم کنند؟

این سوالات و صدها سوال دیگر، وابسته به ارائه اسناد و مدارک قابل اثبات است و در صورت به دست آمدن چنین مستنداتی به موجب قوانین بین الملل آمریکا مرتکب جنایت ضد بشری در جهان و علیه بشریت شده است که تبعات آن نه فقط ویرانگر که تا ابد دامنگیر مسئولان آن خواهد بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *