۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • رجب طیب اردوغان: درگیری آگری ارتباطی با روند مذاکرات ندارد/ خلع سلاح ابدی پ.ک.ک؛ شرط ادامه مذاکرات است

رجب طیب اردوغان: درگیری آگری ارتباطی با روند مذاکرات ندارد/ خلع سلاح ابدی پ.ک.ک؛ شرط ادامه مذاکرات است

  • ۲۷ فروردین ۱۳۹۴
  • ۳۳۹ بازدید
  • ۰

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که میان درگیری های آگری و روند مذاکرات صلح هیچ ارتباطی وجود ندارد. وی افزود که شرط دولت برای ادامه مذاکرات، خلع سلاح ابدی پ.ک.ک است.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری دوغان، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی واکنش تندی به انتقادات اخیر سیاستمداران ترک از درگیری های اخیر آگری نشان داد.

وی گفت: حادثه ای که در استان آگری رخ داده است در واقع فعالیت های غیرقانونی زیر سایه عناوینی مانند “جشنواره بهار” و “درختکاری” بوده است. چندین بار با این عناوین فعالیت های سیاسی صورت گرفته بود و این موضوع توسط فرمانداری استان پیگیری شده و دستور مداخله صادر شد. بعد از دستور مداخله توسط فرمانداری برای اتخاذ تدابیر امنیتی و در نظر گرفتن تمام اقدامات احتمالی از نیروهای مسلح ترکیه نیز کمک گرفته شد. در حین عملیات، از جانب نیروهای نظامی پ.ک.ک به سمت نیروهای ژاندارمری تیراندازی صورت گرفت. باید تاکید کنم در این درگیری هیچ عملیاتی از قبل طراحی شده وجود نداشت. اگر در این درگیری فتنه ای صورت گرفته باشد این فتنه از جانب حکومت ترکیه طراحی نشده است.

اردوغان در ادامه اظهارات خود با اشاره به کمک مردم محلی به زخمی های ارتش ترکیه عنوان کرد: ادعاها در این خصوص به نحوی مطرح شده است که گویا ارتش ترکیه نیروهای خود را برای کشته شدن به آن منطقه اعزام کرده است. هیچ کدام از این ادعاها صحت ندارند. مدارک و شواهد کافی در این خصوص موجود است. به دلیل این که به سمت هلیکوپترهای اعزامی برای برگرداندن مجروحین آتش گشوده شده بود این سربازان زخمی به بیمارستان ها اعزام شدند. سیاستمداران حزب دموکراتیک خلق ها با استفاده از این موضوع به تبلیغات علیه حکومت ترکیه پرداخته اند.

وی در ادامه افزود: اتفاقی که در استان آگری رخ داده است به هیچ عنوان با روند مذاکرات صلح و نحوه رفتار دولت در این روند ارتباطی ندارد. روند مذاکرات به هیچ عنوان یک جبر نظامی نبوده و نخواهد بود. این مسئله از ابتدا با تکیه بر توافقات سیاسی به وجود آمده است. روند مذاکرات صلح برای آینده بهتر ملت و دولت ترکیه حیاتی است.

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد: به غیر از نیروهای مسلح ترکیه هر کسی در این کشور سلاح به دست بگیرد دشمن ملت ترکیه است. این سلاح چه در استان آگری باشد چه در استانبول میدان “اوک”؛ برایمان هیچ فرقی ندارد. در واقع این سلاح ها امنیت دولت را نشانه نگرفته است. این سلاح ها به سمت ملت نشانه گیری شده است. ما به روند مذاکرات با جدیت ادامه خواهیم داد. این حرف اول و آخر ما است. ما از قولی که به ملت دادیم برنخواهیم گشت. ولی به تمام اقداماتی که امنیت ملت را نشانه بگیرد نیز جواب خواهیم داد. شرط تداوم روند مذاکرات ترک ابدی سلاح ها توسط پ.ک.ک خواهد بود. مانند کشور ایرلند، سلاح ها در زیر خاک دفن شده و بر روی آنان بتون ریخته خواهد شد؛ خواسته من این است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین