۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • ادریس بالوکن: اگر HDP شکست بخورد؛ حکومت ترکیه جنگی بزرگ علیه پ.ک.ک را آغاز می کند

ادریس بالوکن: اگر HDP شکست بخورد؛ حکومت ترکیه جنگی بزرگ علیه پ.ک.ک را آغاز می کند

  • ۲۷ فروردین ۱۳۹۴
  • ۳۴۹ بازدید
  • ۰

یک عضو هیئت امرالی اعلام کرد چنانچه حزب دموکراتیک خلق ها نتواند به مجلس ترکیه راه بیابد دولت حزب عدالت و توسعه جنگی بزرگ علیه کردها و پ.ک.ک را به راه خواهد انداخت.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از خبرگزاری دجله، ادریس بالوکن، نامزد شهر دیاربکر در انتخابات پارلمان ترکیه و عضو مذاکره کننده هیئت امرالی در روند مذاکرات که در یک میتینگ انتخاباتی حزب دموکراتیک خلق ها در شهر بینگول شرکت کرده بود طی اظهاراتی اعلام کرد: حزب دموکراتیک خلق ها مجبور است حدنصاب انتخابات پارلمان ۲۰۱۵ ترکیه را به دست آورد. کسب حدنصاب انتخابات توسط حزب دموکراتیک خلق ها و راه یافتن به مجلس ترکیه برای آینده ۱۰۰ ساله ترکیه اهمیت حیاتی خواهد داشت.

وی در اظهارات خود با ارزیابی روند مذاکرات صلح عنوان کرد: حزب عدالت و توسعه تصمیم به جنگیدن گرفته است. اکنون روند مذاکرات تنها با تلاش عبدالله اوجالان رهبر دربند پ.ک.ک در حال جریان است. حزب عدالت و توسعه علی رغم تمام تلاش های ما و عبدالله اوجالان در روند مذاکرات، در جلسه ۱۳ ساعته نشست امنیت ملی ترکیه تصمیم به جنگیدن با حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) گرفته است. این مسئله برای ما ثابت شده است و مدارک لازم در خصوص اثبات این موضوع را در دست داریم. تصمیمی که در نشست امنیت ملی ترکیه اتخاذ شده است اگر در آستانه انتخابات نبودیم عملی شده بود. ولی اکنون به دلیل وجود انتخابات پارلمان ۲۰۱۵ ترکیه، حزب عدالت و توسعه از این تصمیم خود پرده برنداشته است، زیرا به آراء مردم کردستان ترکیه نیاز دارد و نمی تواند به مردم این منطقه عنوان کند «من تصمیم به جنگیدن با شما گرفته ام و اکنون از شما رای می خواهم».

بالوکن تاکید کرد: ما مطمئن هستیم اگر حزب عدالت و توسعه در انتخابات پارلمان ترکیه بتواند قدرت را در حفظ کند و حزب دموکراتیک خلق ها را زیر حدنصاب انتخابات متوقف کند، در آن صورت یک جنگ بزرگ علیه پ.ک.ک را آغاز خواهد کرد. درگیری آگری تکه ای از پازل تصمیمی بود که در نشست امنیت ملی ترکیه اتخاذ شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین