۳۰ فروردین ۱۴۰۳

رای به آکپارتی و نجات در روز محشر!

  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
  • ۲۶۶ بازدید
  • ۰

عصمت ییلماز از سیاست‌مداران حزب عدالت و توسعه٬ اعلام کرد: به حزب عدالت و توسعه رای بدهید تا برگه‌های رای شما برگ نجات شده و در روز قیامت گناهانتان بخشوده شود!

به گزارش انجمن بی تاوان، ستون‌نویس‌های روزنامه‌های ترکیه که در زبان ترکی از آنها به “گوشه‌نویس” یاد می‌شود٬ بخشی از فعالان رسانه‌ای توانمند و اثرگذار هستند که معمولاً یادداشت‌هایشان تاثیر قابل توجهی بر افکار عمومی و معادلات حزبی ترکیه می‌گذارد.

تسنیم تلاش می‌کند تا با انتخاب گزینه‌های قابل توجهی از نوشته‌های ستون‌نویس‌های ترکیه تصویری کوچک از تحولات سیاسی٬ فعالیت‌های رسانه‌ای و هدایت افکار عمومی این کشور را به دست دهد.

عصمت ییلماز از سیاست‌مداران حزب عدالت و توسعه٬ قبلاً وزیر دفاع و وزیر آموزش ملی ترکیه بوده، اما حالا به عنوان نماینده حزب عدالت و توسعه از شهر سیواس به مجلس رفته و در قامت نماینده صحبت می‌کند.

سخنان چند روز پیش او در حوزه انتخابیه‌اش سیواس٬ تیتر یک روزنامه‌های ترکیه شد. او در مراسم معرفی نامزد حزب عدالت و توسعه برای شهرداری سیواس اعلام کرد: به حزب عدالت و توسعه رای بدهید تا برگه‌های رای شما برگ نجات و کارنامه عمل صالح شود و در روز قیامت گناهانتان بخشوده شود!

سخنان عجیب نماینده حزب عدالت و توسعه٬ برخی از رفتارها و بیانات عجیب و غریب مسیحیان افراطی قرون وسطا را به خاطر می‌آورد.

برخی از کلیساهای بزرگ دوران قرون وسطی با کسب مجوز از پاپ٬ در برابر پرداخت مبالغ کلان٬ به مسیحیان افراطی مدرکی می‌دادند که در آن نوشته بود این شهروند مسیحی به این کلیسا اعانه هنگفتی داده و در روز محشر با استفاده از این سند٬ گناهان او مورد عفو قرار خواهد گرفت!

آری! آن کلیساهای سال۱۵۱۵ میلادی٬ از مردم پول می‌گرفتند تا مثلاً در روز محشر نجاتشان دهند و حالا عصمت ییلماز ادعا می‌کند با رای دادن به آکپارتی٬ گناهان شهروندان٬ بخشوده خواهد شد!

جالب اینجاست که مهمت اوزحسکی معاون سابق اردوغان که حالا به عنوان نامزد شهرداری آنکارا به میدان آمده٬ در سخنرانی خود می‌گوید: ما به کسانی خدمت خواهیم کرد که به ما رای داده و ما را بر سر قدرت بیاورند.

هم سخنان ییلماز و هم سخنان اوزحسکی و بسیاری دیگر از مقامات حزب عدالت و توسعه به طور آشکار به معنی ایجاد تفرقه و دوقطبی در جامعه ترکیه و به جان هم انداختن طیف‌های مختلف جامعه ترکیه است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *