۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

راه خروج PKK از قندیل بسته شده است

  • ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۴۱۳ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، در حالی که ترکیه قصد دارد با عملیات پنجه قفل به عمق تقریبی ۷۰ کیلومتری برود، ۳ هزار تروریست در این منطقه پناه گرفته اند. گفته می شود که این عملیات بزرگترین عملیاتی است که علیه مناطق به اصطلاح دفاعی پ.ک.ک انجام شده است.
گفته می شود عملیات آغاز شده توسط نیروهای مسلح ترکیه علیه مناطق به اصطلاح دفاعی تحت کنترل گروه تروریستی پ.ک.ک در شمال عراق در ۱۸ آوریل تا عمق ۶۰ تا ۷۰ کیلومتری ادامه خواهد داشت.

سه روز قبل از عملیات، مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در استانبول دیدار کرد. در این دیدار، عملیاتی که قرار است انجام شود مورد بحث و بررسی قرار گرفت و حمایت های دولت شمال عراق از مبارزه با پ.ک.ک در منطقه مورد ارزیابی قرار گرفت و این عملیات با همکاری اداره اقلیم شمال عراق انجام شد.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، تخمین زده می شود که حدود ۳ هزار نفر از اعضای سازمان در مناطقی که عملیات انجام شده است، وجود داشته باشد و آخرین عملیات، بزرگترین عملیات علیه مناطق موسوم به دفاعی تحت کنترل تلقی می شود. یکی از بزرگترین اهداف این عملیات قطع ارتباط سازمان با مردم محلی آن منطقه و بستن راه های خروجی از قندیل عنوان شده است. پس از اتمام عملیات در منطقه متینا، زاپ و آواشین باسیان، منطقه ای به عمق ۶۰ تا ۷۰ کیلومتری نزدیک به مرز ترکیه از وجود تروریسم پاکسازی خواهد شد.
سپس پایگاه های موقت یا پاسگاه های نظامی در اینجا ایجاد می شود. به این ترتیب تا حد زیادی از نفوذ این سازمان به ترکیه جلوگیری می شود. گفته می‌شود که با عملیات پنجه‌ای که ترکیه در سه سال گذشته در شمال عراق انجام داد، مناطق کنترل نظامی و پایگاه موقت در حدود ۵۰ نقطه ایجاد شده است. با نقاط نظامی تازه ایجاد شده از تجدید ساختار سازمان جلوگیری و امنیت مرزها بیش از پیش تقویت خواهد شد.

منابع امنیتی در ارزیابی عملیات پنجه قفل گفتند: «ترکیه این عملیات را برای جلوگیری از تشکیلات بهار و به تعبیری زمینه سازی برای عملیات علیه قندیل آغاز کرد. اگر می خواهید وارد قندیل شوید، باید این مکان را تمیز کنید. عملیات پاکسازی غارها، محل زندگی و کمپ ها توسط سازمان انجام شده است. با این عملیات، هدف این است که اعضای سازمان در آن منطقه را به سمت پایین سوق دهند. در زیر، دولت شمال عراق خواهد جنگید. آنها قبلاً به ترکیه گفته بودند، “شما آنجا را تمیز کنید، ما کارهای لازم را در قسمت پایین انجام می دهیم”. با این عملیات، منطقه مهمی نزدیک به مرز ترکیه از وجود تروریسم پاکسازی خواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین