۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • رئیس پارلمان کردستان تصویر ملامصطفی بارزانی را از محل دیدارهای رسمی برداشت

رئیس پارلمان کردستان تصویر ملامصطفی بارزانی را از محل دیدارهای رسمی برداشت

  • ۳۰ آذر ۱۳۹۸
  • ۴۴۳ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان،به نقل از سایت خبری درَو میدیا، ریواز فایق رئیس دوره کنونی پارلمان کردستان اقدام به برداشتن تصویر ملا مصطفی بارزانی رهبر قیام آزادیخواهی کردهای عراق علیه دولت این کشور و بنیانگذار حزب دمکرات کردستان (پارتی) از دیوار محل برگزاری نشست ها و دیدارهای رسمی پارلمان کرد.

بر اساس تصاویری که اخیرا از دیدارهای ریواز فایق منتشر شده؛ به جای تصویر ملا مصطفی که از ابتدای تاسیس پارلمان کردستان بر روی دیوار محل دیدارهای رئیس پارلمان کردستان بود، اکنون تصویری از آیه “و امرهم شورای بینهم” قرار داده شده است.

طبق خبر بنا به تصمیم ریواز فایق که خود از اعضای اتحادیه میهنی کردستان (یکیتی) است، تصویر ملا مصطفی به قسمت دیگری از این اتاق منتقل شده که در معرض دید دوربین ها نیست و در تصاویر رسمی از دیدارهای رئیس پارلمان دیده نمی شود.

این در حالی است که قرار دادن تصویر ملا مصطفی در پارلمان کردستان همیشه محل بحث و مناقشه بوده و در دوره پیشین پارلمان کردستان که رئیس پارلمان از حزب اپوزیسیون جنبش تغییر انتخاب شد، درخواست های اپوزیسیون برای برداشتن این تصویر بیشتر شد، اما با این توجیه که قرار دادن این تصویر در پارلمان و محل برگزاری دیدارهای رسمی بر اساس پروتکل های رسمی مصوب سال ۱۹۷۷ میلادی صورت گرفته، از برداشتن آن جلوگیری شد.

دو حزب اتحادیه میهنی و حزب دمکرات (پارتی) در مقاطع گذشته با یکدیگر دچار اختلافات جدی بوده و این اختلافات به درگیری داخلی نظامی میان این دو حزب منجر شد و در سال ۱۹۹۶ حزب دمکرات با پشتیبانی ارتش عراق موفق شد که شهر اربیل را از کنترل و سیطره اتحادیه میهنی خارج کند و کلیه امور این منطقه را در اختیار بگیرد.

پس از رسیدن کردهای عراق به خودمختاری تصویر ملا مصطفی بارزانی در پارلمان و دیگر ادارات و اماکن دولتی و رسمی در مناطق تحت کنترل و نفوذ حزب دمکرات، قرار داده شد.

اما در ادارات، مکان ها و دفاتر دولتی و رسمی مناطق سلیمانیه و حلبچه که عمدتا تحت کنترل و نفوذ اتحادیه میهنی قرار داد، تصاویری از جلال طالبانی بنیان گذار و دبیرکل فقید حزب اتحادیه میهنی کردستان دیده می شود

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین