۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • رئیس مشترک حزب مناطق دموکراتیک: ۱۵ سرباز ترکیه را مردم کرد آگری از مرگ نجات دادند

رئیس مشترک حزب مناطق دموکراتیک: ۱۵ سرباز ترکیه را مردم کرد آگری از مرگ نجات دادند

  • ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
  • ۳۷۸ بازدید
  • ۰

امینه آینا گفت: در واقع هدف این بود ولی مردم کرد منطقه با هوشیاری جلوی این حادثه را گرفتند. محلی ها و کردهای منطقه آگری جان ۱۵ سرباز ترک را نجات دادند. ۲۰ الی ۲۵ شهروند کرد آن منطقه، خود را سپر کرده و در بین درگیری ها قرار گرفتند، تا مانع کشته شدن بیشتر دو طرف شوند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری دوغان، امینه آینا، رئیس مشترک حزب مناطق دموکراتیک در اظهاراتی به ارزیابی درگیری ارتش ترکیه با نظامیان پ.ک.ک در آگری پرداخته و اعلام کرد: جزئیات اتفاقی که در منطقه آگری افتاده است را بهتر از هر کسی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه می داند. این عملیات ارتش ترکیه به احتمال زیاد با دستور رئیس جمهور ترکیه صورت گرفته است.

وی افزود: چیزی که در آگری رخ داد یک عملیات نظامی بود. اردوغان قبل از این که از مرجعی مرتبط کسب اطلاع کند در اظهارات خود عنوان کرده است “ارتش ترکیه در حال جنگیدن با ۲۵ نظامی پ.ک.ک است” وی لحظه به لحظه از عملیاتی که صورت گرفته، آگاه بود. معلوم است که این عملیات زیر نظر مستقیم شخص اردوغان صورت گرفته است.

آینا افزود: درگیری اخیر یک عملیات کاملا از پیش طراحی شده است.  رئیس جمهور ترکیه از ساکاریا خبر آن را در اختیار افکار عمومی قرار داد. هدف از این عملیات، خرابکاری در روند مذاکرات و استفاده از فضای متشنج در انتخابات پارلمان ترکیه است.

رئیس مشترک حزب مناطق دموکراتیک تاکید کرد: ارتش ترکیه ۱۵ سرباز خود را در محل درگیری رها کرد. هدف ارتش ترکیه از رها کردن آن ۱۵ سرباز ترک، کشته شدن آنان بود. بعد از کشته شدن ۱۵ سرباز ترکیه در آنجا، حکومت ترکیه تبلیغات خود بر روی این اقدام را آغاز می کرد و از این طریق درصدد جمع آوری آرای افرادی بر می آمد که احساساتشان جریحه دار شده بود.

وی تصریح کرد: در واقع هدف این بود ولی مردم کرد منطقه با هوشیاری جلوی این حادثه را گرفتند. محلی ها و کردهای منطقه آگری جان ۱۵ سرباز ترک را نجات دادند. ۲۰ الی ۲۵ شهروند کرد آن منطقه، خود را سپر کرده و در بین درگیری ها قرار گرفتند، تا مانع کشته شدن بیشتر دو طرف شوند. مردم کرد آگری فداکارانه مانع رخ دادن حوادث وخیم شدند و ۱۵ سرباز ترک را در شرایطی که ۸ نفر از آنان زخمی بودند از محل درگیری خارج کردند. جزمی بوداک در این مداخله توسط گلوله ارتش ترکیه کشته شد. وی خواستار پایان دادن به درگیری بود. امروز ترکیه باید از مردم کرد آگری به خاطر نجات آن ۱۵ سرباز ترک تشکر کند. ملت ترکیه باید قدر این مردمان غیور را بداند. اکنون وظیفه مطبوعات، رسانه ها و خبرگزاری های ترکیه و تمام جهان است که این مسئله مهم را در دنیا بازتاب دهند.

لازم به ذکر است، صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها در همین راستا در صفحه اینترنتی حزب دموکراتیک خلق ها عکس هایی منتشر کرده است که نشان می دهد مردم عادی به سربازان ترکیه در حال کمک کردن و خارج کردن آنان از منطقه درگیری هستند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین