۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • رئیس مشترک”پ‌ک‌ک” خواستار فشار بیشتر غرب بر ترکیه برای پایان جنگ شد

رئیس مشترک”پ‌ک‌ک” خواستار فشار بیشتر غرب بر ترکیه برای پایان جنگ شد

  • ۲۷ دی ۱۳۹۴
  • ۳۲۴ بازدید
  • ۰

رهبر حزب کارگران کردستان انتقاد شدیدی به سکوت غرب در برابر جنایت‌های آنکارا علیه کردها وارد کرده خواستار فشار بیشتر اتحادیه اروپا بر دولت ترکیه برای پایان جنگ در این کشور شد.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی ، “جمیل بایک”، رهبر حزب کارگران کردستان موسوم به پ‌ک‌ک در گفتگو با روزنامه اتریشی “دی‌پرسه”، به کمکهای نظامی ناتو به ترکیه انتقاد وارد کرده خواستار فشارهای بیشتر اتحادیه اروپا به ترکیه برای توقف جنگ در این کشور شد.

وی همچنین گفت: ما در برابر حملات هوایی دولت ترکیه استقامت می‌کنیم چرا که اراده جنبش ما قوی است. ترکیه نمی‌تواند این اراده را بشکند. آنکارا هرگز نمی‌تواند ما را به تسلیم وادارد. ما می‌خواهیم در آزادی و بر اساس ارزش‌های خودمان زندگی کنیم. در این راستا ما می‌خواهیم هزینه بالایی پرداخت و تلفات را تحمل کنیم.

وی افزود: ترکیه یک کشور عضو ناتو است و می‌خواهد عضو اتحادیه اروپا شود. آمریکا، اتحادیه اروپا و کشورهای عضو ناتو وانمود می‌کنند که به ارزش‌های خاصی پایبندند اما ترکیه با عملیات نظامی خود علیه کردها همه این ارزش‌ها را نقض می‌کند، با این حال آمریکا و اتحادیه اروپا سکوت کرده‌اند و این حملات را محکوم نمی‌کنند.

بایک همچنین تصریح کرد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید مداخله کنند و به آنکارا درباره ادامه نقض ارزش‌های اروپایی هشدار دهند. کشورهای عضو ناتو نباید دیگر هیچ حمایت نظامی از آنکارا داشته باشند. اتریش و آلمان باید بر دولت ترکیه فشار وارد کنند که مسئله کردها را به‌صورت صلح‌آمیز حل کند. ترکیه رهبر ما “عبدالله اوج‌آلان” را از آوریل ۲۰۱۵ در زندان منزوی کرده است و ما از آن زمان هیچ‌گونه اطلاعاتی درباره وی نداریم.

وی درباره حملات شدید و خشونت‌بار دولت ترکیه علیه کردها سخن گفته و در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد: اتریش و آلمان باید نمایندگانی به شهرهای محاصره شده که کردها در آن سکونت دارند بفرستند و ببینند که چه جنایت‌هایی آنجا علیه کردها انجام می‌شود. اگر اتحادیه اروپا وارد عمل نشود این بدین مفهوم است که شرایط فاجعه‌بار در شهرهای کردنشین ترکیه را نرمال ارزیابی می‌کند. اتحادیه اروپا سیاست بشار اسد را محکوم می‌کند اما چرا در قبال ترکیه کاری انجام نمی‌دهد؟

رهبر “پ‌ک‌ک” در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد: آمریکا، اتحادیه اروپا و ناتو می‌گویند که آنها علیه داعش مبارزه می‌کنند. آنها همچنین ترکیه را در ائتلاف مبارزه با داعش وارد کرده و از پایگاه هوایی اینجرلیک استفاده می‌کنند، اما در عین حال اینجا یک تناقض وجود دارد. ترکیه یک حامی مهم تروریسم داعش است و آنان که اخیراً داعش را قدرتمندانه‌تر تحت فشار قرار داده‌اند کردها هستند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو از تلاش کردها برای مبارزه با ایده‌های نئوعثمانی اردوغان سخن گفته و همچنین اضافه کرد: روسیه فهمیده است که کردها یکی از مهم‌ترین نیروهای منطقه هستند. وقتی روسیه کمک کردها را دارد می‌تواند سیاست‌های خود در سوریه را به‌صورت مؤثرتر دنبال کند و همزمان بر ترکیه فشار وارد کند.

وی همچنین گفت: ترکیه باید به سیاست جنگ خود پایان دهد. ارتش ترکیه باید جنایت در شهرها را متوقف کرده و بر سر میز مذاکره برگردد.
منبع:فرات نیوز

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین