۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • ارتش ترکیه: شمار کشته شدگان پ.ک.ک به ۵۴۴ نفر رسید

ارتش ترکیه: شمار کشته شدگان پ.ک.ک به ۵۴۴ نفر رسید

  • ۲۷ دی ۱۳۹۴
  • ۱۷۳ بازدید
  • ۰

ستاد فرماندهی ارتش ترکیه روز شنبه اعلام کرد: شمار تروریست هایی که در سه منطقه حیزره، سیلوپی و سور از توابع استان کرد نشین دیاربکر در عملیات نیروهای نظامی و انتظامی کشته شده اند به ۵۴۴ نفر رسید.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :در اطلاعیه ای که در تارنمای رسمی ستاد فرماندهی ارتش ترکیه صادر شد، آمده است: از شروع عملیات نیروهای ارتش در یک ماه گذشته در منطقه جیزره ۳۰۸ نفر، سیلوپی ۱۳۵ و منطقه سور ۱۰۱ نفر از تروریست ها کشته شده اند.
درگیری بین نیروهای امنیتی ترکیه و عناصر پ.ک.ک، تابستان گذشته بعد از سه سال آتش بس، از اوایل خرداد ماه گذشته از سر گرفته شد.
در اطلاعیه آمده است: در این عملیات مقادیر زیادی بمب دست ساز امحاء شده، صدها مانع فیزیکی ایجاد شده توسط تروریست ها در مناطق مسکونی از بین برده شده و ده ها خندق که در مبادی ورودی شهرها حفر شده بود نیز پر شده است.
خبرگزاری آناتولی نیز در گزارش همزمانی به نقل از منابع نظامی ترکیه خبر داد که شهروندان در مناطق سیلوپی، جیزره و سور در حین عملیات پاکسازی شهرها توسط نیروهای امنیتی و پلیس از عناصر تروریستی، حمایتهای لازم را از نیروهای دولتی داشته و در دستگیری و پیگیری به موقع گروههای تروریستی کمک موثری کرده اند.
این خبرگزاری گزارش کرده است که در آستانه خاتمه عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی در منطقه، شهروندان برای دستیابی به امنیت و برگشت به خانه و کاشانه و سر کار خود روز شماری می کنند.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در پیام سال نو میلادی سال ۲۰۱۵ اعلام کرد که ، نیروهای نظامی و امنیتی ترکیه در سال ۲۰۱۵ بیش از ۳۱۰۰ تن از عناصر پ.ک.ک را کشتند.
وی افزود: در این سال حدود ۲۰۰ تن از نظامیان و پلیس نیز در این درگیریها جان دادند.
رئیس جمهوری ترکیه اضافه کرد ،سربازان ما با عزم راسخ در حال پاکسازی بیشتر عناصر پ.ک.ک در مناطق کوهستانی و شهرها هستند و این عملیات ادامه خواهد داشت.
مناطق سیلوپی و جیزره در استان شیرناک و در نزدیکی مرز ترکیه با عراق حدود پنج ماه شاهد درگیری های خونین است.
در این مدت به دلیل ناآرامی ها، حدود ۲۰۰ هزار نفر از اهالی مناطق یاد شده از خانه و کاشانه خود کوچ کرده اند.
همچنین ۱۱۴ هزار دانش آموز در مناطق یاد شده، به دلیل ناآرامی ها نمی توانند به مدرسه بروند.
به دنبال اعلام حکومت نظامی و مقررات منع عبور و مرور در مناطق جیزره، سور و سیلوپی در یک ماه گذشته هزاران تن از ساکنان منطقه خانه و کاشانه خود را ترک کرده و به مناطق دیگر رفته اند.مدارس در این مناطق نیز تعطیل است و حدود سه هزار تن از معلمان از منطقه خارج شده اند.
دولت آنکارا با اعلام تعلیق آنچه که فرایند حل مساله ذکر می شود، تصریح کرده است تا پاکسازی عناصر پ.ک.ک از منطقه به عملیات نظامی و امنیتی در مناطق شرق و جنوبشرق ترکیه ادامه خواهد داد.
ارتش ترکیه نزدیک به یک ماه است با ۱۰ هزار نیرو با همکاری نیروی پلیس در منطقه در حال عملیات است.
ارتش ترکیه برای اولین بار در تبیین وضعیت منطقه از واژه جنگ پراکنده استفاده کرده است.
منبع:ایرنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین