۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • رئیس فراکسیون حرکت ملی در مجلس ترکیه: پ.ک.ک نماینده تمام کردهای ترکیه نیست

رئیس فراکسیون حرکت ملی در مجلس ترکیه: پ.ک.ک نماینده تمام کردهای ترکیه نیست

  • ۱۷ فروردین ۱۳۹۴
  • ۳۵۳ بازدید
  • ۰

بسیاری از کردها در منطقه کردنشین ترکیه هستند که معتقدند پ.ک.ک نماینده آنان نیست و حکومت ترکیه آنها را تنها گذاشته است.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از روزنامه زمان، اوکتای ورال، رئیس فراکسیون حزب حرکت ملی در مجلس ترکیه در اظهاراتی عنوان کرد: در منطقه کردنشین ترکیه مردم به دولتی نیاز دارند که فشارهای پ.ک.ک بر روی مردم را بردارد، کردها می خواهند به دولت ترکیه اعتماد کنند. کردهای ترکیه فرزندان این مرز و بوم هستند. ما به اقدامات خود در مناطق کردنشین ترکیه ادامه خواهیم داد به همین دلیل از تمام کردهای ترکیه می خواهیم اگر خواهان تعادل، برادری و برابری هستند به حزب حرکت ملی اجازه دهند تا طرح های خود را در عرصه حکومتی ترکیه عملی کند. بسیاری از کردها در منطقه کردنشین ترکیه هستند که معتقدند پ.ک.ک نماینده آنان نیست و حکومت ترکیه آنها را تنها گذاشته است. ما آماده نمایندگی از جانب تمام لین افراد هستیم. ما برای روند مذاکرات و حل و فصل مسئله کردها طرح های زیادی داریم.

رئیس فراکسیون حرکت ملی در مجلس ترکیه در ادامه افزود: هم حزب عدالت و توسعه و هم حزب دموکراتیک خلق ها وارد یک بازی شده اند. رئیس جمهور ترکیه ۲ هدف را دنبال می کند: ۱- سیستم ریاست جمهوری ۲- روند مذاکرات. در خصوص روند مذاکرات با حزب دموکراتیک خلق ها به همراه پ.ک.ک دیدار می کند و حزب عدالت و توسعه برای قانون اساسی جدید در حال مذاکره با امرالی است. وضعیت مقتدرانه ای که پ.ک.ک در حال حاضر به آن دست پیدا کرده است توسط حزب عدالت و توسعه عملی شده است. حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) خود می داند که تنها راه رسیدن به خواسته های سازمانی اش حزب عدالت و توسعه است.

وی افزود: حزب عدالت و توسعه با تحویل دادن خاک کشور به پ.ک.ک و شاخه سوری آن PYDعملا هم توافق نامه لوزان را لغو کرده است و هم شکست خود در این منطقه را پذیرفته است. این شکست را ملت ترکیه قبول خواهند کرد؟ این امکان پذیر نیست.

ورال در خصوص روابط حزب حرکت ملی ترکیه با شهروندان کرد ترکیه گفت: ما با کردهای ترکیه دارای روابطی خوبی هستیم. با نگاه به انتخابات ۳۰ مارس حزب حرکت ملی در شرق ترکیه ۱۲٫۷۶ درصد از کل آرای این مناطق را به خود اختصاص داده است. این رقم بیش از آن چیزی است که حزب جمهوری خواه خلق ترکیه در این منطقه کسب کرده است. هرچند آرای ما در شرق و جنوب شرق ترکیه پایین است ولی دلیل این پایین بودن درصد آراء از یک طرف فشارهایی است که از جانب پ.ک.ک بر روی شهروندان کرد وجود دارد و از طرف دیگر ناشی از تدابیر امنیتی است که توسط حکومت ترکیه برای تامین امنیت خود در آنجا به وجود آورده اند.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *