۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • اعتراض ۱۶ نماینده HDP به لیست انتخاباتی این حزب

اعتراض ۱۶ نماینده HDP به لیست انتخاباتی این حزب

  • ۱۷ فروردین ۱۳۹۴
  • ۳۴۹ بازدید
  • ۰

۱۶ نماینده کنارگذاشته شده حزب دموکراتیک خلق ها نسبت به عملکرد این حزب در تنظیم لیست انتخابات پارلمانی با صدور یک بیانیه رسمی اعتراض کردند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از روزنامه ملیت، صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها در دیدار با ۱۶ نماینده کنونی مجلس ترکیه از حزب دموکراتیک خلق ها به طور قطع عدم نامزدی آنان در انتخابات ۷ ژوئن ۲۰۱۵ پارلمان ترکیه را به آنان ابلاغ کرد. دمیرتاش در گفتگو با نمایندگانی که از نامزدی در حزب کنار گذاشته شده اند عنوان کرد: حزب در وضعیت کنونی در شرایط خاصی به سر می برد. از شما خواستاریم تا این موضوع را درک کرده و در این خصوص به ما کمک کنید.

پس از این اظهارات نمایندگان کنار گذاشته شده در اعتراض به این اقدام حزب در بیانیه ای کتبی عنوان کرده اند: «حزب دموکراتیک خلق ها به صورت رسمی از ما خواسته بود برای نامزدی در انتخابات پارلمان ترکیه نام نویسی کنیم. ما بر اساس این خواسته حزب در انتخابات ثبت نام کردیم. حزب باید از ابتدا در این خصوص شفاف سازی صورت داده و به طور آشکار ما را در جریان تصمیمات خود قرار می داد. »

در کنار این موضوع اسامی جایگزین در حزب نیز جنجالی هستند. بر اساس اخبار منتشر شده از منابع نزدیک به حزب دموکراتیک خلق ها در بین افرادی که به جای نمایندگان سابق معرفی شده اند: “هدی کایا” و “آیهان بیلگَن” از نویسندگان معروف اسلام گرای ترکیه نیز وجود دارند. همچنین وضعیت خطیب دجله از اعضای مذاکره کننده در هیئت امرالی تا کنون مشخص نشده است، جیران باغری یاناک دیگر عضو هیئت امرالی نامزد انتخابات خواهد بود و اگر خطیب دجله نیز به این لیست اضافه شود در این صورت تمام اعضای هیئت امرالی در لیست حزب دموکراتیک خلق ها حضور پیدا خواهند کرد.

در کنار این اسامی افراد دیگری نیز به چشم می خورد که در روزهای آینده می تواند حاشیه هایی برای حزب دموکراتیک خلق ها به وجود آورد. برای نمونه افراد منسوب به موسسین حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در لیست نامزدی حزب دموکراتیک خلق ها نیز وجود دارند. از این افراد می توان به “سراب موتلو دوغان” خواهر “مظلوم دوغان” (از اعضای موسس پ.ک.ک)، “فهمی کورکماز”، برادر “معصوم کورکماز” (از فرماندهان معروف پ.ک.ک)، “ضیاء پیر” خواهر زاده “کمال پیر” (از اعضای موسس پ.ک.ک) و همچنین حیدر ایشیک، از سیاستمداران و نویسندگان معروف کرد علوی ترکیه که به جرم تشکیل کنگره ملی کردستان در تبعید بوده و به تازگی به ترکیه بازکشته است؛ اشاره کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *