۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • رئیس جبهه کردی – اسلامی سوریه: PYD تنها نماینده ۱۰ درصد از کردهای سوریه است/ ما از تشکیل حکومت کردی در شمال سوریه حمایت نمی کنیم

رئیس جبهه کردی – اسلامی سوریه: PYD تنها نماینده ۱۰ درصد از کردهای سوریه است/ ما از تشکیل حکومت کردی در شمال سوریه حمایت نمی کنیم

  • ۱۳ تیر ۱۳۹۴
  • ۳۳۸ بازدید
  • ۰

سنجیدن تمام کردهای سوریه که در اقساع نقاط جهان پراکنده هستند با سنگ محک PYD اشتباه بسیار بزرگی است. حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) نماینده تنها ۱۰ درصد از کردهای سوریه است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری TimeTurk، عبدالله الکردی، رئیس جبهه کردی – اسلامی در اظهاراتی با انتقاد از حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) مدعی شد: شاخه سوری پ.ک.ک تمام کردهای مخالف خود در عفرین، قامشلی، عموده، کوبانی و … را به قتل می رساند. سنجیدن تمام کردهای سوریه که در اقساع نقاط جهان پراکنده هستند با سنگ محک PYD اشتباه بسیار بزرگی است. حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) نماینده تنها ۱۰ درصد از کردهای سوریه است.
وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: ما نظاره گر تصفیه نژادی توسط نیروهای نظامی کرد YPG در خصوص اعراب و ترکمن ها هستیم. ولی خبرگزاری های جهان و منطقه در خصوص بازتاب این تصفیه نژادی از یک موضوع غافل شده اند. این تصفیه تنها بر روی اعراب و ترکمن ها صورت نمی گیرد. چرا هیچ کدام از خبرگزاری ها تصفیه جوانان کُرد مخالف PYD را بازتاب نداده اند. در حال حاضر سیاست های حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) در کردستان سوریه باعث شده است بسیاری از کردهای این منطقه به ترکیه، اقلیم کردستان و یا اروپا پناهنده شوند.
الکردی مدعی شد: نزدیک به ۸۰ درصد از کردهای سوریه در اثر سیاست های این حزب به خارج از کردستان سوریه مهاجرت کرده اند.
رئیس جبهه کردی- اسلامی در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: از تشکیل دولت مستقل کردی در شمال سوریه حمایت نمی کنیم. ما خواهان احقاق حقوق تمام اقلیت ها و هویت ها در سوریه هستیم. در این کشور تمام مردم باید در یک محدوده امن در یک شرایط مدنی با حفظ حقوق سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در کنار یکدیگر زندگی کنند. ما به اعراب، کردها و ترکمن ها به صورت برابر نگاه می کنیم و هیچ تفاوتی میان آنان قائل نیستیم. جبهه کردی – اسلامی به هیچ عنوان از تجزیه سوریه حمایت نخواهد کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین