۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • بیانیه PYD: نیروهای YPG آماده دفاع از خاک کردستان سوریه هستند

بیانیه PYD: نیروهای YPG آماده دفاع از خاک کردستان سوریه هستند

  • ۱۳ تیر ۱۳۹۴
  • ۳۶۹ بازدید
  • ۰

شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) تنها برای محافظت از خاک کردستان سوریه در حال مبارزه هستند. اکنون نیز از هر کجا حمله نظامی صورت گیرد، نیروهای نظامی کرد YPG آماده دفاع از خود هستند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری دوغان، حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) در بیانیه ای ضمن نگرانی از تهدید حمله نظامی ترکیه به کردستان سوریه ۶ ماده در خصوص نگرانی های موجود و وضعیت حزب در خصوص مداخله ترکیه در سوریه منتشر کرده است. این ۶ ماده به ترتیب زیر است:
– بر اساس مرز بندی های بین المللی و احترام به مرز کشور همسایه عمل کرده و با توجه به توافقات بین المللی حرکت خواهیم کرد.
– حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) قصد تشکیل دولت مستقل در شمال سوریه را ندارد. سخنان رئیس جمهور ترکیه در خصوص تشکیل حکومت مستقل کردی در شمال سوریه کذب است. چیزی که حقیقت دارد توسعه “مدیریت خودمختاری های دموکراتیک” و ارائه آن به عنوان راه حل بحران سوریه برای تمام این کشور است. ما به هیچ عنوان برنامه ای برای وارد شدن به خاک کشورهای همسایه نداریم.
– به عنوان حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) اعلام می کنیم، به هیچ عنوان هدفی برای بر هم زدن نظم عمومی داخلی کشورهای همسایه و یا نادیده گرفتن حقوق داخلی آنان را نداریم. امیدواریم اقدامی صورت نگیرد که احترام به حقوق همسایگان زیر پا گذاشته شود.
– به خاطر کمک به اصول بین المللی در حال مبارزه با تروریسم هستیم.
– مداخله نظامی ترکیه در کردستان سوریه هم در روابط منطقه ای و هم در روابط بین کشورها تاثیرات عمیقی خواهد داشت. وضعیت سیاسی سوریه و خاورمیانه پیچیده تر از قبل خواهد شد. ما امیدواریم کشورهای بزرگ به خصوص کشورهای عضو سازمان ناتو من جمله ایالات متحده آمریکا و فرانسه اجازه مداخله نظامی ترکیه در کردستان سوریه را ندهند.
– نیروهای نظامی کرد YPG، شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) تنها برای محافظت از خاک کردستان سوریه در حال مبارزه هستند. اکنون نیز از هر کجا حمله نظامی صورت گیرد، نیروهای نظامی کرد YPG آماده دفاع از خود هستند.
در این بیانیه کتبی عنوان شده است: حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) خواهان یکپارچگی سوریه و یک سیستم مدیریتی دموکراتیک در این کشور است. آرزوی ما ایجاد روابط حسنه با تمام همسایگان خود است. به همین خاطر از مقامات ترکیه دعوت به عمل می آوریم از سیاست های تنش آمیز پرهیز کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین