۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • دو نظامی ترکیه در حمله مسلحانه عناصر ˈپ.ک.کˈ زخمی شدند

دو نظامی ترکیه در حمله مسلحانه عناصر ˈپ.ک.کˈ زخمی شدند

  • ۲۶ آبان ۱۳۹۳
  • ۱۸۹ بازدید
  • ۰

دو نظامی ترکیه روز جمعه در حمله مسلحانه عناصر ˈ پ.ک.کˈ به یک پاسگاه نظامی در حال احداث در جنوب شرقی این کشور زخمی شدند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از پایگاه خبری دوغان، استانداری ˈتوجعلیˈ با اعلام این مطلب افزود: عناصر ˈپ.ک.کˈ به سوی نگهبانان پاسگاه یاد شده آتش گشودند که یک درجه دار و یک سرباز زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.

اطلاعیه استانداری توجعلی حاکیست درگیری مسلحانه میان عناصر ˈپ.ک.کˈ و نیروهای نظامی ادامه دارد و از طریق هوا نیروهای تقویتی به منطقه اعزام شده است.

موضوع احداث پایگاه ها و پاسگاه های نظامی جدید ارتش ترکیه در مناطق کرد نشین این کشور به معضل جدیدی در آمده است.

مخالفان کرد هوادار حزب ˈصلح و دمکراسی ˈ در منطقه کردنشین ˈسیلوانˈ نیز سه روز پیش پرچم ˈپ.ک.کˈ و تصاویرˈ عبدالله اوج آلانˈ رهبر زندانی حزب غیرقانونی کارگران کرد ترکیه (پ.ک.ک) را بر دیوار یک پاسگاه نظامی در حال احداث نصب کردند.

شماری از سران حزب صلح و دمکراسی و شهردار منطقه سیلوان در استان کردنشین دیاربکر در جنوب شرق ترکیه در اعتراض به ساخت دیوار حائل و پاسگاه های نظامی در مناطق مرزی این کشور در مقابل سد سیلوان دست به تحصن زده و خواهان پایان دادن به ادامه تاسیس پاسگاه مزبور شدند.

معترضان گفتند: این گونه اقدامات دولت با روند صلح میان دولت و رهبر زندانی ˈ پ.ک.کˈ منافات دارد و به رغم اعتراضات اهالی محل دوبت از ۶ ماه پیش به احداث این پاسگاه و دیپر پایگاه های نظامی ادامه می دهد.

مخالفان کرد برای نشان دادن مخالفت خود پرچم های ˈپ.ک.کˈ و تصاویر عبدالله اوج آلان رهبر زندانی حزب غیرقانونی کارگران کرد ترکیه (پ.ک.ک) را بر دیوار این پاسگاه نظامی نصب کردند.

اخیرا یک مقام حزبی در اعتراض به اینگونه اقدامات دولت ترکیه خواستار خاتمه احداث پایگاه های نظامی شده بود.

ˈصلاح الدین دمیرتاش ˈ رهبر حزب هوادار کردهای ترکیه موسوم به ˈصلح و دمکراسی ˈاز دولت آنکارا خواست،به احداث پاسگاه ها و پایگاه های نظامی در مناطق کردنشین این کشور پایان دهد.

دمیرتاش در پیامی به دولت آنکارا گفت:درشرایطی که روند مذاکرات صلح میان ˈپ.ک.ک ˈ و دولت آنکارا ادامه دارد چرا شما هر روز پاسگاه و پایگاه نظامی جدیدی در مناطق کردنشین احداث می کنید و موجب نگرانی بیشتر کردهای ترکیه می شوید.

رهبر حزب صلح و دمکراسی که به داشتن ارتباط با ˈپ.ک.کˈ و حمایت از عبدالله اوج آلان رهبر ˈپ.ک.کˈ متهم می شود ، افزود: اینگونه اقدامات دولت ترکیه موجب می شود که اعتماد کردها به تلاش برای پایان دادن به خشونت ها و درگیریها کاهش پیدا کند و روند مذاکرات صلح خدشه دار شود.

مذاکرات صلح میان دولت اردوغان و رهبر زندانی ˈپ.ک.کˈ از عید نوروز سال گذسته آغاز شده است.

در این روند درگیریهای مسلحانه میان نظامیان و عناصر ˈپ.ک.کˈ که در سه دهه اخیر موجب مرگ حدود چهل هزار تن شده است کاهش پیدا کرده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *