۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • دو عضو زن گروهک تروریستی پ.ک.ک اطلاعات مهمی به میت ترکیه دادند

دو عضو زن گروهک تروریستی پ.ک.ک اطلاعات مهمی به میت ترکیه دادند

  • ۲۴ آبان ۱۴۰۱
  • ۲۵۹ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان :‌ شروین و زیلان دو عضو گروه تروریستی پ.ک.ک اطلاعات بسیار حساسی در مورد پ ک ک و فعالیت هایش در شمال سوریه به دولت ترکیه و سازمان اطلاعاتی آن یعنی میت داده اند.
تعداد مقامات پ.ک.ک که تسلیم دولت ترکیه شده اند روز به روز در حال افزایش است. دو مقام مالی پ.ک.ک در شمال سوریه اخیرا خود را تسلیم ترکیه کرده و اطلاعات مهمی در مورد پ.ک.ک در اختیار دولت ترکیه قرار داده اند.
به گزارش منابع محلی دو زن پ‌ک‌ک به نام‌های شروین و زیلان که مسئول امور مالی(یگان دفاع زنان) YPJ در شهر قامشلو بودند، اواخر شب در ۱۸/۹/۲۰۲۲ متواری شدند و تسلیم دولت ترکیه شدند.
منابع فاش کردند که «شروین» و «زیلان» حوالی ساعت ۱۴ با خودروی خود «هیوندا-سانتافه» در روستای «بانوکیه» واقع در مرز به آژانس اطلاعاتی ترکیه (MIT) در شمال سوریه تسلیم شدند.

بر اساس گزارش ها، زمانی که آنها به نقطه مرزی نزدیک شدند، دولت ترکیه دیوار سیمانی را برداشته و منتظر دو زن مسئول پ.ک.ک ماندند و از آنها استقبال کرد.
منابع تأکید کردند که «شروین» و «زیلان» اطلاعات بسیار حساسی در مورد پ‌ک‌ک و فعالیت‌های آن و همچنین کسانی که به پ‌ک‌ک کمک می‌کنند، منابع مالی پ‌ک‌ک که از آن مطلع بوده‌اند، و تعداد نیروهای پ ک ک در شمال سوریه و روابط پ ک ک و امریکا و همکاری های آنها اطلاعات مهمی را در اختیار دولت ترکیه و سازمان های اطلاعاتی آن قرار دادند.
تسلیم این دو زن در حالی صورت می گیرد که مقامات پ.ک.ک بارها احزاب دیگر به ویژه مردم کردستان عراق را راجع به اطلاعات پ.ک.ک به ترکیه و ارائه اطلاعات درباره پ.ک.ک به دولت ترکیه متهم کرده اند. با این حال، واقعیت این است که اطلاعات از داخل پ‌ک‌ک به طرق مختلف به دولت ترکیه می‌رسد و پ‌ک‌ک سپس احزاب دیگر را متهم می‌کند. یکی از راه هایی که اطلاعات فوق سری پ.ک.ک به ترکیه می رسد، تسلیم عضوهای پ.ک.ک است و بخصوص مقامات بلند پایه پ.ک.ک به دولت ترکیه و سازمان اطلاعات این کشور (MIT) ارئه می دهند.

فرار زنان و دختران در حالی در حال افزایش است که انها مدعی هستند دیگر نمی توانند در پ.ک.ک زندگی کنند و عده ای بر این هستند که سران پ.ک.ک در غارها زندگی مجلل دارند  و حتی روی خورشید را نمی بینند و کادرها را مجبور می کنند که به انها خدمت کنند و عده ای نیز از انها محافظت می کنند و امار کشته های پ ک ک در شمال عراق نسبت به گذشته بی سابقه است و هر روز ده ها نفر کشته می شوند.

از یک طرف پ.ک.ک با ادعای شعار زن – زندگی – آزادی زنان و دختران را شکار می کند؛ حال اینکه شرایط کوهستانی سخت تماما با شرایط زنان در تضاد است و آنها دچار مشکلات روحی و جسمی می شوند و عده ای انتحار می کنند و عده ای نیز فرار می کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *