۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • دو دختر دانشجو که توسط پ.ک.ک فریب خورده بوردند، تسلیم نیروهای ترکیه شدند

دو دختر دانشجو که توسط پ.ک.ک فریب خورده بوردند، تسلیم نیروهای ترکیه شدند

  • ۱۱ آذر ۱۴۰۰
  • ۳۱۹ بازدید
  • ۰

بر اثر ترغیب تیم های ژاندارمری در حومه شهر ایغدیر ترکیه، ۲ زن تروریست پ.ک.ک از غاری که در آن مخفی شده بودند خارج شده و تسلیم شدند. معلوم شد که یکی از آن تروریست ها فارغ التحصیل دانشگاه کوجایلی است.

به گزارش انجمن بی تاوان، بر اثر ترغیب تیم های ژاندارمری در حومه شهر ایغدیر، ۲ زن تروریست پ.ک.ک از غاری که در آن مخفی شده بودند خارج شده و تسلیم شدند. تیم‌های عملیات ویژه ژاندارمری (JÖH) وابسته به فرماندهی ژاندارمری استان ایغدیر در چارچوب عملیات “صاعقه-۳ کوه آرارات” در روز ۲۱ سپتامبر با ردیابی ۳ تروریست که ۲ نفر از آنها زن بودند در منطقه کادی تپه برخورد کردند. در حالی که هالیس اردوغان یکی از تروریست ها در این درگیری خنثی شده بود، دو زن در غاری که تروریست ها در آن مخفی شده بودند گرفتار شدند.

“ما نمی خواهیم بکشیم”

پرسنل عالی رتبه تیم ترغیب ژاندارمری با یادآوری خانواده، دوران کودکی و اعیاد تروریست ها گفتند: می توانید در چارچوب قانون مجازات خود را به عدالت بسپارید و این لحظات حسرت را از جایی که رفتید ادامه دهید. چیزی برای ترس وجود ندارد، بیا و تسلیم شو. ما نمی‌خواهیم شما را خنثی کنیم، نمی‌خواهیم شما را بکشیم. پس از سخنرانی محمدچی، زنان تروریست موروت کاسیم اوغلو (۳۲) با اسم رمز زین و شریوان محمود (۲۶) با رمز روجی با گریه از غار بیرون آمدند و تسلیم شدند. مشخص شد که یکی از تروریست های زن تسلیم شده به نام موروت قاسم اوغلو از دانشکده اقتصاد کار دانشگاه کوجالی فارغ التحصیل شده و در سال ۲۰۱۳ به این سازمان پیوست. قاسم اوغلو در اولین بیانیه خود گفت: “وقتی رحمت سرباز را دیدم تصمیم گرفتم تسلیم شوم. وقتی سرباز به من یاد دوران کودکی، خانواده و تعطیلاتی که در خانه گذراندم، قلبم شکست. برایم متاسف شدم. خودم و خانواده ام. فهمیدم چه اشتباهی کرده ام.” شریوان محمود تروریست گفت: “من همه اعضای سازمان را صدا می زنم که به صورت ربوده شده و فریب خورده به سازمان پیوستند. هیچ ترسی وجود ندارد. بیایید و تسلیم شوید.”

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *