۳۰ فروردین ۱۴۰۳

دو انفجار مقابل دفتر حزب منحله دمکرات

  • ۱ دی ۱۳۹۵
  • ۱۸۸ بازدید
  • ۰

در بعد از ظهر سه‌شنبه۲۰ دسامبر (۳۰ آذر) دو انفجار در نزدیکی مقر یکی از دو جریان اصلی «حزب دمکرات کردستان ایران» در نزدیکی اربیل رخ داده است.

به گزارش انجمن بی تاوان به نقل از «رووادو» ، دو انفجار که در شهر کویه اقلیم کردستان روی داد تا به حال حداقل هفت کشته داشته است و احتمال می رود این تعداد افزایش یابد.
این دو انفجار هنگامی روی دادند که مردم بعد از ظهر سه شنبه ۲۹ دسامبر در حال خروج از مقر حزب پس از پایان مراسمی بودند که دفتر سیاسی حزب دمکرات به مناسبت سالگرد تولد عبدالرحمن قاسملو بنیانگذار حزب دمکرات کردستان ایران و شب یلدا گرفته بود.
این گزارش می افزاید که ابتدا انفجاری کوچک با صدای اندک روی داد. پس از آن که شماری از پیشمرگه های حزب دمکرات کردستان و مردم به سمت محل انفجار می روند، انفجار دوم روی می دهد.
به گفته منابع امنیتی، دو انفجار توسط بمب های کنترل از راه دور روی داده است.
به گفته یکی از مسئولان حزب دمکرات کردستان، در پی این انفجار دستکم ۷ تن کشته و ۱۲ تن زخمی شدند.
عقید عادل سخنگوی آسایش (اداره امنیت) کویه اعلام کرد که ۶ تن از کشته ها، از نیروهای پیشمرگه حزب دمکرات کردستان و یک نفر از نیروهای آسایش کویه هستند.
زخمی ها به بیمارستان کویه منتقل شدند و به خاطر شدت جراحات برخی از آن ها، احتمال بالا رفتن شمار کشته ها وجود دارد.
رهبری حزب دمکرات کردستان را خالد عزیزی بر عهده دارد. این حزب یکی از احزاب معاند و ضد انقلاب است که در حال حاضر مقر اصلی آن در نزدیکی شهر کویه در اقلیم کردستان عراق قرار دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *