۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • ده ها روحانی کُرد به اتهام حمایت از گروه تروریستی پ.ک.ک در ترکیه بازداشت شدند

ده ها روحانی کُرد به اتهام حمایت از گروه تروریستی پ.ک.ک در ترکیه بازداشت شدند

  • ۱۲ دی ۱۴۰۰
  • ۱۴۷ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، کیفرخواستی که اخیراً توسط دادستانی استانبول تهیه شده است، ده‌ها روحانی کرد را به دلیل استفاده از اصطلاحات زبان مادری خود که ادعا می‌شود توسط گروه تروریستی (پ‌ک‌ک) اتخاذ شده است، هدف قرار می‌دهد و مدعی است که این اصطلاحات توسط کردهای این کشور استفاده نمی‌شود.

به عنوان بخشی از تحقیقات اخیر علیه شهرداری استانبول تحت کنترل مخالفان به دلیل استخدام افراد وابسته به سازمان های تروریستی، دفتر دادستان عمومی استانبول کیفرخواستی را علیه انجمن همبستگی و کمک متقابل علمای دینی (DIAYDER) که متشکل از ملاهای کرد است تهیه کرد.

در کیفرخواست ۳۳۵ صفحه‌ای، ادعا شده است که DIAYDER وابسته به پ‌ک‌ک است و ظاهراً از دستورات عبدالله اوجالان، رهبر زندانی این گروه مسلح پیروی می‌کند.

کلمات رایج کردی مانند جامعه (اجتماع)، حفاظت (محافظت)، زندگی (زندگی)، aşiti (صلح)، ویژه (ویژه)، ol (مذهب)، پاسخ (پاسخ) و شرق (شرق) از جمله اصطلاحاتی هستند که ادعا می شود. “توسط مردم استفاده نمی شوند” بلکه توسط PKK “استفاده و پذیرفته شده اند”.

زبان کردی در مکان‌های رسمی در ترکیه ممنوع است و استفاده از برخی واژه‌ها مانند «کردستان» ممکن است فردی را سال‌ها به زندان بیاندازد. موسیقی کردی نیز گاهی به اتهام تبلیغ برای PKK مورد هدف قرار می گیرد.

محاکمه ۲۳ نفر از افراد وابسته به انجمن مذهبی کرد در ۱۸ فوریه آغاز خواهد شد. رسانه دولتی در ۲۴ دسامبر گزارش داد که ۹ نفر از آنها بازداشت شده اند. عضو یک سازمان تروریستی مسلح» و «کمک آگاهانه و با اراده به یک سازمان تروریستی مسلح».

در کیفرخواست ادعا شده است که شهرداری کلانشهر استانبول که توسط حزب اصلی اپوزیسیون جمهوری خواه خلق (CHP) اداره می شود، از این روحانیون به عنوان امام جماعت استفاده می کند که متوفی را نیز طبق سنت اسلامی غسل می دهند. این می افزاید که DIAYDER به خانواده های وابسته به PKK کمک کرد.

وزارت کشور ترکیه در ۲۶ دسامبر گفت که در حال تحقیق در مورد استخدام صدها “تروریست” توسط شهرداری کلانشهر استانبول از جمله ۴۵۵ نفر وابسته به پ ک ک است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین