۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • دمیرتاش در پاسخ به باغچلی: قتل عام در نصیبین آغاز شده است

دمیرتاش در پاسخ به باغچلی: قتل عام در نصیبین آغاز شده است

  • ۱۹ فروردین ۱۳۹۵
  • ۳۵۰ بازدید
  • ۰

درخواست باغچلی دعوت به قتل عام است. قتل عام در نصیبین از قبل آغاز شده و این شهر هم اینک با خاک یکسان شده است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از روزنامۀ حریت، درخواست آشکار دولت باغچلی رهبر حزب حرکت ملی (MHP) از نخست وزیر ترکیه که گفته بود «نصیبین را با خاک یکسان کنید و کسی را زنده نگذارید»، صلاح الدین دمیرتاش رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) را به پاسخ واداشت و گفت: «قتل عام در نصیبین از قبل آغاز شده و در حال انجام است.»
روز گذشته ۵ آوریل دمیرتاش گفت: «حزب ملی گرای قلابی از انتخابات ۷ ژوئن به این سو بیش از خود حزب عدالت توسعه (AKP) طرفدار سیاست های این حزب شده است.»
دمیرتاش در نشست پارلمانی حزبش گفت: «هر سه شنبه AKP نشست گروه پارلمانی خود را برگزار می کند. این اتلاف وقت و انرژی است. به نظر من نباید وقتتان را تلف کنید. از این به بعد باید نشست گروه های پارلمانی MHP و AKP به صورت مشترک برگزار شود. تنها کافی است باغچلی هنگام صحبت کردن داود اوغلو سر تکان دهد.»
به گفتۀ دمیرتاش اظهارات باغچلی درخواست آشکار برای قتل عام در نصیبین است.
وی گفت: «ملی گرای قلابی ساخت چین که نگران از دست دادن کرسی ریاست است، با رو کردن کارت ملی گرایی و شووینیسم درخواست کرده در نصیبین قتل عام صورت گیرد و گفته است “نصیبین را با خاک یکسان کنید و کسی را زنده نگذارید”.»
دمیرتاش خطاب به باغچلی گفت: «فکر می کنید چیزهایی که شما در این درخواست محترمانۀ خود مطرح کرده اید پیشتر انجام نشده است؟ انجام شده است. خیالتان راحت باشد، آنجا هم اینک با خاک یکسان شده است.»
دمیرتاش در پایان درخواست خود را از طرف های درگیر بدین صورت مطرح کرد: «در این مقطع من یک بار دیگر از همۀ طرف های درگیر در نبرد مسلحانه درخواست می کنم؛ در سه ماه مقدسی که در پیش داریم، از هر کسی که اقتدار و اختیاری در این زمینه دارد می خواهم؛ تفنگ ها را ساکت کنید، انگشت های خود را از روی ماشه بردارید. این اراده را به نمایش بگذارید، بگذارید این فرصت را به خودمان بدهیم که مسائلمان را با ابزارهای صلح آمیز حل و فصل کنیم.»

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین