۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • دمیرتاش: در داخل دولت ترکیه جریانی وجود دارد که از داعش حمایت می کند

دمیرتاش: در داخل دولت ترکیه جریانی وجود دارد که از داعش حمایت می کند

  • ۲۶ مهر ۱۳۹۴
  • ۳۱۱ بازدید
  • ۰

دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در داخل حکومت ترکیه دارای روابط بسیار مستحکمی است. در داخل دولت جریانی وجود دارد که از داعش حمایت کرده و از آنان محافظت می کند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از CNNturk، صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها بعد از دیدار با کمال قلیچدار اوغلو، رئیس حزب جمهوری خواه خلق در اظهاراتی گفت: جناب قلیچدار اوغلو به عنوان اصلی ترین جریان اپوزیسیون در ترکیه با این دیدار ایفای مسئولیت های خود را نشان داده است. این در حالی است که جناب داوود اوغلو به عنوان نخست وزیر ترکیه از سیاست های تفرقه آمیز خود دست برنداشته است و روز به روز خلاء موجود در ترکیه را بیشتر قابل لمس می کند. این ایفای نقش فعال جناب قلیچدار اوغلو در این روزها بسیار شایان تقدیر است. این نوع دیدارها از جانب حزب ما نیز پیگیری خواهد شد. احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه باید از مردم به دلیل این که نتوانسته از آنان محافظت کند عذرخواهی کند. مردمی که در فاصله ۵۰۰ متری نهاد نخست وزیری ترکیه تجمع کرده بودند مورد شدیدترین حمله تروریستی قرار گرفتند. در فاصله ۱ کیلومتری از ساختمان ریاست پلیس پایتخت ترکیه از مردم محافظت نشد. حکومت باید به خاطر تمام این ها از ملت ترکیه عذرخواهی کند.
وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به سخنان داوود اوغلو مبنی بر احتمال وجود همکاری میان داعش و پ.ک.ک در این حمله تروریستی افزود: دادستانی که مسئولیت پیگیری این پرونده را بر عهده دارد در اولین روز عنوان کرده است عاملان این بمبگذاری با عاملان بمبگذاری های دیاربکر و سوروچ در ارتباط بودند. ما به عدالت باور داریم و امیدواریم تمام دادستان ها و قضات محترمی که در خصوص این پرونده کار می کنند یک روند عادلانه را طی کرده و قدرت های پشت پرده این بمبگذاری ها را معرفی کنند. تنها کافی است که حکومت در این روند قضایی دخالت نکند. ولی متاسفانه در حال حاضر حکومت در حال دخالت کردن در جریان رسیدگی به پرونده است. اگر فشاری از جانب سیاسیون بر روی قضات و دادستان های پرونده بمبگذاری وجود دارد باید دادستان ها این موضوع را شفاف سازی کنند. کدام دادستان و قاضی عادلی می تواند چشم روی ۹۹ جنازه بی گناه بسته و در تلاش برای مختومه کردن پرونده برآید؟
دمیرتاش ادامه داد: اگر این پرونده عادلانه پیگیری شود روابط پنهانی موجود از آنکارا تا غازی عنتاب، از حلب و الرقه تا استانبول آشکار خواهد شد. چه کسی در کجا از داخل دولت حمایت شد، به چه کسانی سلاح، پول و بمب داده شد. تمام این روابط مشخص خواهد شد. به همین خاطر نباید اجازه دهیم تا افراد حکومتی با مطرح کردن ادعاهای بی پایه در تلاش برای جهت دادن به روند بررسی پرونده برآیند. دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در داخل حکومت ترکیه دارای روابط بسیار مستحکمی است. در داخل دولت جریانی وجود دارد که از داعش حمایت کرده و از آنان محافظت می کند. نمی دانم جناب نخست وزیر ترکیه تا چه اندازه کنترل این جریان های دولتی و حکومتی را در اختیار دارد. من معتقد نیستم و ادعا نمی کنم که این کشتار را جناب داوود اوغلو طراحی کرده است. حکومت در جلسه هیئت وزیران نیز چنین تصمیمی نگرفته است. ولی در داخل دولت جریان هایی وجود دارد که از این مسئله آگاه بوده و چنین برنامه ای را ریخته اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین