۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • دمیرتاش: ترکیه به جای همکاری با کردهای سوریه و عراق با وهابی ها و سلفی های عربستان و قطر همکاری می کند

دمیرتاش: ترکیه به جای همکاری با کردهای سوریه و عراق با وهابی ها و سلفی های عربستان و قطر همکاری می کند

  • ۳ اسفند ۱۳۹۴
  • ۳۷۳ بازدید
  • ۰

رئیس مشترک HDP گفت: ترکیه به جای حمایت از برادران کرد خود در منطقه و به جای همکاری با کردها در سوریه و عراق؛ با قطر و عربستان سعودی با سلفی ها و وهابی ها همکاری می کند و در تلاش است تا با استفاده از این همکاری خاورمیانه را کنترل کنند.
به گزارش کردپرس به نقل از حریت، صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها که با هیئتی از پارلمان اروپا در دیاربکر دیدار داشت در سخنانی عنوان کرد: کشور در مسیر خوبی قرار نگرفته است. هر روز از این کشور خبر مرگ، بمب، انفجار و درگیری منتشر می شود. ترکیه می تواند به راحتی از این وضعیت خارج شود. ترکیه باید با جسارت سیاسی یک تصمیم تاریخی اتخاذ کند، به جای قرار دادن کردهای ترکیه و سوریه در برابر خود آنان را در کنار خود جای دهد. ترکیه باید توانایی جذب PKK و PYD به سمت خود را پیدا کند. این وضعیت می تواند بسیار دشوار بوده و یا امکان ناپذیر به نظر بیاید و یا حتی خیلی ها را نارحت کند ولی سیاست صحیح ترکیه در این تحولات همین است و بس. ترکیه با یک سیاست صلح آمیز باید PKK و PYD و تمام کردها را به سمت خود بکشاند.
وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: بعد از دیدار بنده از مسکو، مرا خائن به وطن اعلام کردند این در حالیست که خودشان از هیچ تلاشی برای دیدار با لاوروف و پوتین دریغ نکردند. اکنون نیز با دل خوش کردن به ناتو در تلاش برای اعمال سیاست های نظامی خود در منطقه هستند این در حالی است که سیاست های نظامی به هیچ عنوان به نفع ترکیه نخواهد بود. ترکیه به جای حمایت از برادران کرد خود در منطقه و به جای همکاری با کردها در سوریه و عراق؛ با قطر و عربستان سعودی با سلفی ها و وهابی ها همکاری می کند و در تلاش است تا با استفاده از این همکاری خاورمیانه را کنترل کنند.
دمیرتاش با اشاره به بمبگذاری آنکارا گفت: به اظهارات مقامات ترک بعد از انفجار بمب دقت کنید. عامل انتحاری در اثر انفجار به ۲۸۰ قسمت تقسیم شده است. هویت حتی ۱ نفر که در این بمبگذاری کشته شده معلوم نشده اما مقامات رسمی دولتی ۳ ساعت بعد از این بمبگذاری هویت عامل انتحاری و وابسته بودن آن به PYD را اعلام می کنند. بسیار جالب است، اگر واحدهای اطلاعاتی ترکیه تا این اندازه خوب کار می کنند چرا مانع بمبگذاری نشده اند؟ این فرد با خودروی ربوده شده چگونه ۳ هزار کیلومتر را پشت سر گذاشته و به این راحتی به آنکارا می آید؟ پشت پرده این بمبگذاری چه بوده است ۱۰۰ درصد مطمئن هستم که معلوم نخواهد شد. حکومت و دولت ترکیه تنها در تلاش است که از این مسئله در برابر PYD استفاده کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *