۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • تاش: پ.ک.ک در آستانه‌ی انشعابی دیگر است.

تاش: پ.ک.ک در آستانه‌ی انشعابی دیگر است.

  • ۳ اسفند ۱۳۹۴
  • ۶۲۹ بازدید
  • ۰

نظام‌الدین تاش از فرماندهان قدیمی پ.ک.ک (حزب کارگران کردستان ترکیه) که در گروه به اسم (بوتان) او را می‌شناسند و در سال ۲۰۰۴ به همراه شمار زیادی از اعضای این گروه از جمله برادر عبدالله اوجالان (عثمان اوجالان) از گروه جدا شده و اکنون در اقلیم کردستان ساکنند؛ اخیرا از اوضاع نابسامان درون گروه گفته است.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از فشار نیوز ،تاش گفته: اعضای مسلح این گروه که اخیرا از آن جدا و فرار می‌کنند؛ به این نکته اشاره دارند که در داخل پ.ک.ک اوضاع بسیار آشفته و بحرانی است، به عبارتی دیگر بسیار خطرناک است. احتمال دارد در درون پ.ک.ک انشعابی دیگر صورت بگیرد. چراکه تمامی کسانی که به شخص عبدالله اوجالان (رهبر گروه) وابستگی دارند و می‌خواهند در خط وی حرکت کنند؛ به شیوه‌ای مشکوک به قتل می‌رسند.

تاش در ادامه‌ی اظهاراتش گفته: در درون پ.ک.ک وضعیتی به و جود آمده که احتمال دارد قویا منفجر شود. هر سه سرکرده تصمیم‌گیرنده (جمیل بایک، دوران کالکان و مصطفی قره‌سو) هم پس از بمباران‌های اخیر ترکیه، منطقه را ترک و به مکان امن دیگر پناه برده‌اند.

کاملا واضح است که پ.ک.ک از خط اوجالان منحرف شده است چراکه براساس اصول کاریزماتیک و دگماتیک این گروه، هیچ کس نمی‌تواند خود را جای اوجالان جا بزند و اگر هم همچنین قصدی داشته باشد؛ در کوتاهترین زمان ممکن، کشته خواهد شد. در این میان مصطفی قره‌سو توانسته نقش اوجالان را تنها در یک قطعه عکس تعریف کرده و به دیوار پشت سرش آویزان کند.

پ.ک.ک در سال ۲۰۰۴ میلادی دچار انشعابی شد که در تاریخ این گروه بی‌سابقه بود. طبق اظهارات یکی از سران این گروه در سال ۲۰۰۵ میلادی و پس از جدایی گروه منشعب از پ.ک.ک، بالغ بر ۲۷۰۰ کادر اصلی این گروه که تماما بیش از ۳ سال و بعضا تا ۲۰ سال هم سابقه عضویت و فرماندهی در پ.ک.ک را داشته‌اند؛ از گروه جدا شده و به همراه نظام‌الدین تاش (بوتان) و عثمان اوجالان(فرهاد) گریختند و در مناطقی از اقلیم کردستان عراق ساکن شدند. ناگفته نماند پ.ک.ک پس از این انشعاب بزرگ که تقریبا پ.ک.ک را تا لبه‌ی پرتگاه عدم سوق داد؛ چند تن از فرماندهان و سران قدیمی این گروه که در گروه فراری‌ها بودند؛ در مناطق مختلفی از اقلیم کردستان ترور کرد. از جمله‌ی این ترور شده‌ها(کانی یلماز، سیپان روژهلات، کمال سور و …) بودند و تا به حال چند بار قصد جان عثمان اوجالان را هم که در شهر کویه ساکن است؛ کرده‌اند که نافرجام بوده است.

گفتنی است در پ.ک.ک کسی حق استعفا ندارد و درصورت اصرار برای جدایی از این گروه، مجازات مرگ در نظر گرفته شده است. بنابراین هرکدام از اعضای این گروه که قصد جدا شدن از آن را داشته باشند؛ باید فرار کنند.

منبع :کوردپاریز

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین